Albert Serra mostra el “putiferi” de l’alta política a ‘Pacifiction’

El cinema català va rebre una nova alegria la passada primavera. El cineasta Albert Serra tornava al Festival de Cannes per competir a la secció oficial amb el seu nou film Pacifiction. Serra va ser l’únic representant català amb un film amb opcions a la Palma d’Or al festival de cinema més important del món i pels passadissos del certamen es comentava que va estar molt a prop de prendre-li la segona Palma d’or a Ruben Östlund per Triangle of sadness. Amb tots aquests precedents i avals el film arriba a les nostres sales de la mà de Filmin i Elastica Films el 2 de setembre.

La seva selecció a Cannes significa la cinquena visita de Serra al festival i cal recordar que l’any 2019 el director i guionista de Banyoles ja va rebre el Premi Especial del Jurat a la secció Un certain regard del certamen amb Liberté.  Pacifiction és un projecte que feia anys que preparava i ja abans d’estrenar Liberté estava en contacte amb l’actor català Sergi López per a tirar endavant aquest film que dura 2 hores i 43 minuts. El llargmetratge va ser rodat a la Polinèsia Francesa i ens explica la història d’un alt comissari de natura turbulenta i gran diplomàcia que viu entre les altes esferes polítiques i l’estrat més baix de la societat. La cinta submergeix l’espectador en una atmosfera turbulenta i sòrdida on l’alta política, els negocis foscos i els secrets d’estats comparteixen escena amb camises de flors, còctels exòtics i postes de sol de postal en un paisatge paradisíac. A ritme molt lent el film es recaragola en el suspens i ens va mostrant a poc a poc les cartes amagades de tots els personatges.

Misteris al paradís

El protagonista és De Roller, l’alt comissari de la República Francesa a Tahití. Interpretat per Benoît Magimel Albert Serra ens mostra de manera quasi omnipresent un home calculador i de maneres impecables que es mou amb destresa i mà esquerra tant en les recepcions oficials com en els establiments il·legals. Això, però posa a prova contínuament la població local, la ira de la qual es pot despertar en qualsevol moment. I més quan un rumor comença a circular: sembla que s’ha vist un submarí, i aquesta presència podria anunciar la represa dels assajos nuclears francesos a la Polinèsia. La presència de mariners i un almirall francès, que es passegen per l’illa com si en fossin els amos, sembla confirmar la xafarderia autòctona.  Compartint pantalla amb Benoît Magimel i Sergi López i completen el càsting Pahoa Mahagafanau i Marc Susini.

Rodada en francès, és una coproducció d’Andergraun Films (l’empresa d’Albert Serra), Idéale Audience, Tamtam Films i  Rosa Filmas, que compta amb la participació de TV3 i d’ARTE France Cinéma. També compta amb el suport de l’Institut Català d’Empreses Culturals (ICEC) i de l’Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA) dos organismes públics que tradicionalment han donat suport a l’atrevit cinema de Serra.

JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents