‘The Boys’: uns herois que no voldràs conèixer ‘The Boys’: uns herois que no voldràs conèixer
Amazon Prime Video s'apunta a la moda dels superherois ‘The Boys’: uns herois que no voldràs conèixer

Si les preestrenes de les pel·lícules fa dècades que s’han convertit en tot un espectacle, en els últims anys sembla que les sèries s’han començat a posar l’alçada del setè art quant a generació d’expectatives. Així, els companys de Serielizados presenten una nova proposta serièfila abans de la seva estrena per tercera vegada aquest 2019, tot un esdeveniment per als més devots. Aquest cop ha estat el torn de The Boys, estrena d’Amazon Prime Video que cada cop aposta més fort per produccions pròpies i que, amb aquesta proposta, vol trencar amb qualsevol concepció que tinguem sobre els superherois a través de l’adaptació d’un còmic escrit per Garth Ennis.

No coneguis mai als teus “súper” herois

Amb la súper-explotació de subgèneres dels superherois que s’està fent al cinema (amb un èxit espectacular), no és estrany que el món de les sèries s’estigui posant al dia. Mentre en les diferents plataformes podem trobar personatges de Marvel i DC com The Flash, Daredevil o Jessica Jones, Amazon també s’ha volgut sumar a aquest gran boom, però amb una proposta molt diferent. The Boys arriba amb força a aquesta plataforma per trencar completament la concepció que el públic té dels superherois. Tal com explicava Óscar Broc en la seva presentació al cinema Phenomena, “si Watchmen desconstrueix el superheroi, el que fa Garth Ennis a The Boys és destrossar-lo”. Dit així sona fort i, no ens enganyem, tenint en compte al que estem acostumats, ho és. Tot i així, si es mira fredament, el que ens explica aquesta sèrie és com serien els superherois si visquessin en l’actualitat.  El resultat no distaria gaire de la manera de fer de les grans superestrelles actuals i, òbviament, de totes les corporacions que hi ha darrera i que tenen un únic objectiu (que no és precisament fer el bé al món). El primer capítol ens introdueix dins d’aquest món massa familiar, en què se’ns mostren els contrastos entre la vida pública i la crua realitat que viuen els set superherois més reconeguts d’Estats Units. En Hughie, un venedor d’electrònica que, contra tot pronòstic, es toparà de cop amb la cara fosca d’aquests superherois, i la superheroïna Starlight, que tot just ha estat escollida per formar part d’aquesta elit anomenada The Seven de la mà de Vought, l’empresa que hi ha darrera d’aquestes màquines de fer diners.

Brutalitat per a tots els públics (d’edat adulta)

Tal com s’ha comentat anteriorment, aquesta és l’adaptació del còmic homònim. Doncs bé, diguem que la versió original no és apta per a tots els estómacs. Plena d’ultraviolència, la novel·la gràfica no escatima en detalls i es pren el luxe de recrear-se en les escenes més escabroses i sanguinàries. No vull que amb aquesta informació arribeu a conclusions precipitades, ja que, tot i que la sèrie d’Amazon Prime continua amb l’esperit punk i la irreverència menys políticament correcta, el nivell de perversió no és el mateix. Ho sento per als que us heu llegit el còmic.

D’altra banda, tampoc vull que us cregueu que es tracta d’un simple història d’antiherois, no. Estem davant d’una història plena de moments que crearien una ovació d’aplaudiments entre el públic del festival de Sitges, no sé si m’aneu captant.

Trobar el límit entre allò obscè ha de ser una feina difícil, especialment quan la teva sèrie es basa a mostrar la part més fosca dels rics i poderosos, i tinc els meus dubtes de si ho aconsegueix o no. Com a fan del gènere gore, tinc la sensació que les escenes més bèsties hi han estat posades de manera massa mesurada i efectista. Això pot implicar que, per una banda, els que sí que estiguin oberts a aquest tipus de immoralitats les trobin massa escasses (ja que hi ets, t’hi poses fins al fons), i que, per l’altra, els que siguin més aprensius puguin trobar certs moments realment ofensius.

Mai no plou al gust de tothom, oi?

Dona per peli, o sèrie?

Una premissa (més o menys) nova i un imaginari que obliga a la societat a mirar-se en un mirall són suficients per aconseguir la fórmula de l’èxit? La resta de la temporada ho dirà, però és cert que, en aquesta primera entrega, alguns aspectes tendeixen a grinyolar. La primera és segurament la falta de profunditat que ens mostren els seus personatges que, tot i haver canviat les tornes, continuen mostrant simples clixés, estereotipant el bé i el mal. D’aquesta manera, el personatge de Billy Butcher, en el paper d’un excèntric i misteriós “policia” (¿?),  és l’únic que sembla prometre més matisos.

Seth Rogen, Eric Kripke (Supernatural, Revolution) i Evan Goldberg s’encarreguen d’aquest projecte que en alguns punts sembla fluixejar, posant en evidència la necessitat d’incorporar a l’equip algú experimentat en el subgènere. On es fa més palesa aquesta mancança és segurament en l’edició d’algunes escenes d’acció que, tot i que vistoses, no acaben de tenir el punch que podrien arribar a tenir. Tot això em fa preguntar si s’hagués pogut aprofitar i explotar molt més The Boys en un producte molt més tancat i ben acabat, és a dir, en el cinema. Les tendències actuals molts cops marquen el camí, però a vegades poden jugar una mala passada als projectes que intenten seguir-les. Nogensmenys, caldrà donar-li una oportunitat a aquesta sèrie i veure com es desenvolupa aquesta primera temporada.

Veredicte

Agradarà a: els amants del còmic i els superherois. També hi trobaran un bon entreteniment aquells que gaudeixen amb produccions amb un rerefons crític.

No agradarà a: les persones més aprensives i que defugen la violència i l’humor políticament incorrecte.

Nota: 6

Enganxòmetre: 8

Alice Tapiol

Alice Tapiol Coses sèries

Graduada en Comunicació i Periodisme i amb un postgrau en Guió per cinema i televisió, sempre ha enfocat la seva carrera cap a l'escriptura. Especialitzada en comunicació digital, treballa des de 2014 com a redactora i crítica en diverses publicacions web. Enamorada del cinema i serièfila fins a la medul·la, ha estat guardonada amb diversos premis pels seus curtmetratges. Redactora d'El cinèfil des de novembre de 2017, una aventura que encara amb l'entusiasme que la caracteritza.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*