‘Nana’, un curtmetratge de Roger Villarroya ‘Nana’, un curtmetratge de Roger Villarroya
Ha estat guardonat amb el Premi a Millor Curt a la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya ‘Nana’, un curtmetratge de Roger Villarroya

El cineasta Roger Villarroya va néixer a Barcelona el 1985. Es va graduar com a realitzador audiovisual i va complementar els seus estudis a la New York Film Academy de Los Angeles on va estudiar direcció cinematogràfica. El seu debut com a director, amb el curtmetratge Capicúa, va aconseguir seleccions oficials a festivals d’arreu del món i va ser premiat a diferents països després d’obtenir el Gran Premi del Jurat de la VIII Edició del Jameson Notodofilmfest. El curtmetratge va estar pre-seleccionat als Premis Goya. A més, està treballant en el seu primer llargmetratge.

En Roger ha rodat diferents curts que també han estat premiats com EspectadoresMorales o Una cuestión de etiqueta. El seu últim curtmetratge, Nana, es troba actualment en distribució i acaba de guanyar el Premi a Millor Curtmetratge a la 25a edició de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya.

Com va sorgir la idea del curtmetratge?

La idea neix amb una imatge: un nadó que plora intensament. D’aquest concepte irradia Nana, els seus personatges, els llaços que els uneixen i la raó de ser de la història.

A quins reptes et vas trobar a l’hora de realitzar-lo?

El repte principal com a director era explicar una història força seqüenciada, en què el tempo i la narrativa que vam decidir en el procés de guió mantingués un misteri que atrapés l’espectador a través de les atmosferes i la mateixa història. També em vaig proposar fer un producte que es desxifrés més aviat des del sentir que no pas des de la raó. El càsting sempre és una de les peces a les que més atenció poso durant la preproducció. En el cas de Nana va ser relativament ràpid trobar les dues actrius protagonistes, ja que durant l’escriptura del guió ja pensava una mica en elles, però pel personatge del Nico (nen) sí que vaig haver de fer un càsting en què de seguida vam tenir clar qui podia interpretar el personatge. Posteriorment vam buscar l’actor que faltava sabent ja quin físic tindria el personatge de petit.

La producció no va ser senzilla, ja que hi havia molts reptes dins del guió com per exemple tota la part d’època, la pluja, el nadó i la quantitat de localitzacions que necessitàvem, però gràcies al treball de tot l’equip de producció vam aconseguir els objectius que ens havíem plantejat. Mai és una feina senzilla trobar el finançament per un curt com Nana però gràcies a mecenatges de diferents persones relacionades amb la productora, de l’Escola de Cinema de Barcelona i de l’ajuda que rebuda de l’ICAA, vam fer possible el projecte.

Fotograma del curt ‘Nana’

 

Com està sent l’experiència de veure Nana en tants festivals i els premis que està rebent? T’ho esperaves?

Sempre és bonic veure la feina acabada en pantalla gran. Per mi és una experiència de vegades estranya, ja que tot el procés és molt íntim i personal fins a l’hora de compartir-ho o presentar-ho davant de molta gent. Estem molt contents que els festivals i sobretot els jurats valorin la feina feta. És maco rebre reconeixement. Permetre’s rebre reconeixement és també tota una història, mai acabes d’acostumar-t’hi i és un aprenentatge rebre-ho d’una manera sana.

Quins són els propers passos a seguir amb Nana, després d’obtenir el màxim reconeixement a la Mostra de Cinema Llatinoamericà?

Doncs esperem que es pugui veure a més festivals, per sort van arribant seleccions d’arreu del món cada setmana. Gràcies al premi de la Mostra també podrem inscriure el curt als Premis Goya i tant de bo també puguem estar presents als premis de l’Acadèmia Catalana. A veure si hi ha sort.

Què ens pots dir sobre futurs projectes?

Ara mateix estic escrivint el meu primer llargmetratge i imagino que serà un procés llarg fins que es pugui produir i estrenar però tinc molta il·lusió i ganes de seguir explicant històries. No descarto que pel camí escrigui un altre curtmetratge però avui dia estic immers amb l’escriptura del llarg.

Ylenia Cañadas

Ylenia Cañadas Mutacions cinèfiles

Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària al Festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l’oportunitat de col·laborar com a crítica en diversos mitjans de comunicació. També col·labora amb altres mitjans pels quals realitza la cobertura de diversos festivals de cinema a nivell nacional i internacional, així com esdeveniments de caire cultural. Ha exercit com a Jurat Jove al Festival de Sitges, Jurat de la Crítica al Barcelona Film Festival, a TerrorMolins i a Sant Cugat Fantàstic. És membre de l'Associació Catalana de la Crítica i de l'Escriptura (ACCEC). Col·labora fent ressenyes de locals per a Google. Entre les seves aficions destaquen les muntanyes russes, la fotografia, les manualitats i, per suposat, el cinema, especialment els gèneres de terror i animació.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*