El FIC-CAT premia ‘Els dies que vindran’ El FIC-CAT premia ‘Els dies que vindran’
'La vida sense la Sara Amat' també s'ha endut dos guardons: el del públic i el Millor Fotografia El FIC-CAT premia ‘Els dies que vindran’

El FIC-CAT ha triat Els dies que vindran com la gran vencedora del certamen en la seva 12a edició. composat El jurat format per Montserrat Carulla, Joan Reig, Elisabet Prandi, Raimon Masllorens, Mar Coll, Dafnis Balduz, Àurea Márquez i Maria Pau Pigem ha considerat que el nou film del director Carles Marquès Mercet sobre la paternitat/maternitat és el millor llargmetratge de l’edició d’enguany. No és el primer premi que rep aquesta pel·lícula que ja va endur-se el guardó més important al Festival de Málaga, el certamen més important de cinema espanyol. En aquella ocasió aquesta producció de Lastor Media va endur-se tres premis dels grossos: millor film, millor director i millor actriu per Maria Rodríguez Soto.


El del nou film de Maqués Mercet no ha estat l’únic guardonat. Ara, la pel·lícula de Pere Solés realitzada amb pacients reals amb patologies alimentàries, ha rebut una menció especial “per la manera d’encarar un tema tan delicat, i per l’honestedat i la complicitat de totes les persones que intervenen; i, també, per un gran virtuosisme tècnic posat al servei d’una pel·lícula molt necessària”.

Continuant amb el palmarès, el premi a millor documental ha estat per Idrissa. Crònica d’una mort qualsevol de Xavier Artigas i Xapo Ortega (responsables també de Ciutat Morta). El documental es desenvolupa en un estil de cinema directe i està estructurat com un thriller. La força impulsora de la pel·lícula és la recerca per descobrir qui era Idrissa un jove que va aparèixer mort en un CIE, la nit de reis de l’any 2012. La història sobre el cos del jove i la seva repatriació és el fil conductor d’aquesta pel·lícula colpidora i de denúncia social.

Idrissa Mort qualsevol
L’eix temàtic del FIC-CAT 2019 ha estat la Direcció de Fotografia, i per això enguany hi ha un premi especial a aquesta disciplina cinematogràfica. El premi a la millor direcció de fotografia ha recaigut en Gris Jordana per la seva tasca a La vida sense la Sara Amat de Laura Jou. El públic també ha dit la seva i ha sumat un segon reconeixement al film ja que l’han considerat la millor pel·lícula segons les votacions populars. Aquest coming of age que s’estrena aquest juliol és l’òpera prima de Laura Jou que ja té una dilatada experiència en direcció d’actors.

Per altra banda el premi honorífic es va lliurar els primers dies de festival a Josep Maria Civit per la seva extensa carrera en la direcció de fotografia. Civit, que ha fet una masterclass al festival, també va decidir projectar un dels seus film més icònics: Angoixa, dirigida per l’enyorat Bigas Luna l’any 1987.

Pel que fa a la resta de premis, Jauria de Gemma Blasco ha rebut el guardó a millor curtmetratge, A les fosques. La memòria de la Tortosa bombardejada d’Andreu Caralt i Oriol Gracià ha estat considerada la millor producció de les comarques tarragonines i Un regal espacial, de l’alumnat de de 1r d’ESO de l’Institut Son Pacs de Palma ha estat considerat la millor producció d’un centre educatiu. L’equip de Nova Crítica ha triat el curtmetratge documental Greykey d’Enric Ribes com a millor producció del festival d’enguany. El jurat del concurs Jove 48 hores, format per Fèlix Colomer, Joana Vilapuig i Nil Cardoner, ha premiat la producció Negra de Heidi Ramírez com a millor de la seva categoria.

La 12a ha estat la més nombrosa de les edicions del FIC-CAT amb més de 9500 espectadors a les projeccions realitzades al Teatre del Casino Municipal, a banda de les persones assistents a les activitats paral·leles, com la Classe Magistral de Josep Maria Civit, l’exposició El català al cinema de la Plataforma per la Llengua, la Trobada Professional de professorat de centres educatius o la Taula Rodona sobre les dones i la direcció de fotografia.

Redacció

Redacció El cinèfil

'El Cinèfil' és un mitjà de comunicació dedicat a l’univers del cinema en tota la seva amplitud. El Cinèfil sigui una revista de cinema en xarxa i en català. Ens agrada definir-nos com una revista en xarxa perquè, a banda del web, també aprofitem les xarxes socials per a difondre i comunicar novetats i reflexions sobre el setè art. Ah, i tot plegat ho fem en català perquè és la nostra llengua. Gaudeix i que el cinema t'acompanyi... SEMPRE!

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*