L’audiència de TV3 es dispara i acumula 9 anys de lideratge

- Advertisement -

La salut de TV3 està en alça. El 2018 que deixem enrere ha estat el millor any de la televisió pública catalana des del 2012. Amb un 14% de quota, obté novament el lideratge anual i aconsegueix un nou rècord com a líder a Catalunya per novè any consecutiu. Aquest increment la converteix en la cadena generalista que més creix alhora que lidera les dues franges de més consum: el “day time” i el “prime time”. El lideratge és, a més, encara més sòlid ja que es manté a una distància de 4,2 punts respecte de les dues cadenes classificades en segona posició, Antena 3 i Tele 5, que empaten amb un 9,8%.

- Advertisement -

Una de les claus d’aquest èxit de TV3 és la informació. Els Telenotícies no només són els més vists a Catalunya sinó que dupliquen l’audiència dels informatius de les altres cadenes. Aquesta tendència, de fet, continua imparable des que la tensió del procés independentista va pujar de to el setembre del 2017. Des de llavors l’audiència no ha fet més que pujar. La prova és que els programes de més èxit han estat els informatius, Polònia, Tot es mou, Està passant i Preguntes freqüents. És a dir, informació periodística pura i dura o bé actualitat tractada amb humor. Una altra de les proves és el nombre de mesos consecutius de lideratge ininterromput que va començar l’estiu del 2017.

- Advertisement -

Una altra dada rellevant és la que acumulen tots els canals de la Televisió Publica Catalana. Sumant a TV3 les audiències del 3/24, Esport3 i Canal 33/Super 3 La xifra tota és del 17,3% de quota de pantalla de mitjana durant el 2018. L’any passat aquesta suma era del 15,7% amb els canals temàtics amb un millor comportament que el d’enguany ja que, junts, han perdut un 0’7% d’audiència.

Procés, futbol i ficció pròpia

El 2018, TV3 ha situat 24 programes al rànquing dels espais més vistos de l’any. En aquesta llista apareixen programes de tots els gèneres que emet la cadena. Els primers que se situen en aquest rànquing són la transmissió del partit de la Lliga de Campions entre el Chelsea i el Barça del 20 de febrer, el documental “1-O” del Sense Ficció del 9 de gener, que va marcar el rècord històric del programa, i l’entrevista al president Carles Puigdemont del 14 d’abril. A la llista també ocupen un espai destacat el reportatge Marcats per l’1 d’octubre del 30 minuts i pel que fa les sèries cal subratllar l’èxit de Benvinguts a la família que va ser la millor estrena d’una sèrie de TV3 dels darrers 10 anys i La catedral del Mar i l’últim capítol de Merlí.

A internet TV3 també treu pit amb bones dades amb una audiència de més d’2’5 milions d’usuaris únics mensuals arreu d’Espanya. L’audiència digital ha augmentat un 10% en usuaris únics a Catalunya respecte a l’any passat. Els continguts de TV3 han assolit una cobertura del 37% dels internautes catalans, un 5% per sobre que el 2017. Això vol dir que, de mitjana, cada mes un 37% dels usuaris que es connecten a internet a Catalunya han accedit als mitjans digitals de TV3. 

- Advertisement -
Redaccióhttps://elcinefil.cat/
'El Cinèfil' és un mitjà de comunicació dedicat a analitzar, explicar i difondre l’univers del cinema en tota la seva amplitud. Parlem de pel·lícules, sèries i festivals i també organitzem tot tipus d'esdeveniments relacionats amb el cinema. Ens agrada dir que som una revista en xarxa i en català. En xarxa perquè, a banda del web, també aprofitem les xarxes socials per a difondre i comunicar novetats i reflexions sobre el setè art. I tot plegat ho fem en català perquè és la nostra llengua. Gaudeix i que el cinema t'acompanyi... SEMPRE!

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents