‘Swiss Army Man’ s’endú el premi a millor pel·lícula del Sitges 2016 ‘Swiss Army Man’ s’endú el premi a millor pel·lícula del Sitges 2016
Daniel Radclieff guanya el premi a Millor Interpretació Masculina ‘Swiss Army Man’ s’endú el premi a millor pel·lícula del Sitges 2016

Avui s’ha donat a conèixer el palmarès de la que ha estat la 49a edició del Festival Internacional de cinema Fantàstic de Catalunya. L’acte ha estat presentat per Àngel Sala, director del Festival, juntament amb el jurat oficial format per Georffrey Gilmore, Axelle C. Graulich, Mick Garris, Bryan Yuzna i Franck Ribiére. El film premiat com a Millor Pel·lícula ha estat Swiss Army Man protagonitzat per Daniel Radcliffe, també premiat com a Millor Interpretació Masculina.

Segons els membres del jurat, aquest any s’han trobat amb un programa amb pel·lícules de molta qualitat, cosa que ha fet força difícil l’elecció del film guanyador. Tot i així, també han comentat que des del primer moment hi va haver un consens a l’hora de senyalar Swiss Army Man com a millor pel·lícula d’aquest Sitges 2016. La decisió l’han justificat al·legant que “és un film amb una gran sensibilitat, amb sentit de l’humor i dirigida d’una manera exquisida”. De la mateixa manera, també han explicat que per ells, “aquesta pel·lícula representa el programa de Sitges d’aquest any”.

En relació al premi atorgat a Daniel Radclieff, han destacat, que “quan algú pren decisions valentes mereixen una menció especial i reconèixer quan es fan coses amb talent és el nostre objectiu i, aquest és el cas de Radclieff”. Geofrrey Gilomre, membre del jurat, ha fet una reflexió al voltant de la feina del jurat comentant que “sempre hi ha un punt arbitrari en l’elecció d’un jurat”. “No és fàcil creure que només hi ha un film que mereixi el premi a millor pel·lícula i que té la millor qualitat”, malgrat això, hi ha d’haver un guanyador i un consens.

Roda premsa palmarès 2016

Àngel Sala, amb els membres del jurat oficial

Per la seva banda, Àngel Sala, ha destacat les xifres d’aquest Sitges 2016, que ha aconseguit vendre aproximadament el mateix nombre d’entrades que en l’edició anterior (unes 62 mil) i que suposaven un rècord en la història del Festival. “Aquestes xifres estupendes demostren que el públic segueix sent fidel a Sitges”, explicava.

També s’han fet comentaris sobre la propera edició del Festival de Sitges que suposarà el 50 aniversari del certamen i la 50a edició del mateix. Segons ha explicat el director, s’aniran fent celebracions puntuals al llarg de tot l’any. “Intentarem que durant el festival estiguin presents personalitats que durant aquests anys han tingut un vincle amb Sitges”. També ha avançat que un director molt estimat pel Festival que va presentar el seu primer film fa anys, serà el padrí de l’any vinent.

Sala també ha avançat la data d’inici del Sitges 2017, que caurà en un dijous, concretament el 5 d’octubre. Amb aquest desvetllament Sala ha deixat entreveure la possibilitat que Blade Runner 2049 formi part de la programació, ja que la seva estrena està prevista pel 6 d’octubre de 2017. Però com ha comentat, “en aquest país hi ha més canvis de dates que eleccions”, així que de moment no hi ha res segur.

A continuació el llistat detallat de tot el palmarès d’aquesta darrera edició del Festival de Sitges:

Secció Oficial Fantàstic Sitges 49

  • Premi Millor Pel·lícula: SWISS ARMY MAN, de Daniels
  • Premi Especial del Jurat: LA AUTOPSIA DE JANE DOE (THE AUTOPSY OF JANE DOE), d’André Øvredal
  • Premi Millor Direcció (patrocinat per Gas Natural Fenosa): Yeong Sang-ho, per TRAIN TO BUSAN
  • Premi Millor Interpretació Femenina: Sennia Nanua, per MELANIE. THE GIRL WITH ALL THE GIFTS
  • Premi Millor Interpretació Masculina (patrocinat per Autolica – Mercedes Benz): Daniel Radcliffe, per SWISS ARMY MAN
  • Premi Millor Guió: Jeremy Slater, per PET
  • Premi Millors Efectes Especials: Jung Hwang-su, per TRAIN TO BUSAN
  • Premi Millor Fotografia: Hong Kyung-pyo, per EL EXTRAÑO (THE WAILING)
  • Gran Premi del Públic (patrocinat per La Vanguardia): THE HANDMAIDEN, de Park Chan-wook

Premi Millor Curtmetratge Secció Oficial Fantàstic

  • CURVE, de Tim Egan
  • Menció especial a LIMBO, de Konstantina Kotzamani

Premi José Luis Guarner (Jurat de la Crítica)

  • THE NEON DEMON, de Nicolas Winding-Refn

Premi Citizen Kane a la Millor Direcció Novell

  • Julia Ducournau, per GRAVE (CRUDO)

Premi Jurat Carnet Jove a la Millor Pel·lícula

  • GRAVE (CRUDO), de Julia Ducournau
  • Mencions especials a THE LURE, d’Agnieszka Smoczynska i SWISS ARMY MAN, de Daniels

Noves Visions ONE

  • UNDER THE SHADOW, de Babak Anvari
  • Menció especial a PREVENGE, d’Alice Lowe

Noves Visions PLUS

  • A DRAGON ARRIVES, de Mani Haghighi
  • Menció especial a ARE WE NOT CATS, de Xander Robin
  • Premi Millor Curtmetratge Noves Visions Petit Format: LA FEMME ET LE TGV, de Timo Von Gunten

Panorama Fantàstic

  • I AM NOT A SERIAL KILLER, de Billy O’Brien

Òrbita

  • LO CHIAMAVANO JEEG ROBOT, de Gabriele Mainetti

Focus Àsia

  • EL EXTRAÑO (THE WAILING), de Na Hong-jin
  • Menció especial a DEAREST SISTER, de Mattie Do

 Anima’t

  • Premi Millor Pel·lícula: YOUR NAME, de Makoto Shinkai
  • Premi Millor Curtmetratge: DARREL, de Marc Briones i Alan Carabantes

 Midnight X-Treme

  • IT STAINS THE SANDS RED, de Colin Minihan

Brigadoon

  • ARCANA, de Jerónimo Rocha

 Méliès d’Argent

  • Premi Millor Pel·lícula Europea SOFC 49: GRAVE (CRUDO), de Julia Ducournau
  • Premi Millor Curtmetratge Europeu SOFC 49: DAWN OF THE DEAF, de Rob Savage

Blood Window

  • 1974, de Victor Dryere

Premis SGAE Nova Autoria

  • Premi Millor Guió: EN LA AZOTEA, de Miguel Casanova i Damià Serra
  • Premi Millor Direcció-Realització: CABEZA DE ORQUÍDEA, de Violeta Blasco, Germán Andrés López, Carlotta Napolitano, Angélica Sánchez i Claudia Zegarra
  • Premi Millor Música Original: ROGER, de Jan Fité
  • Premi IV Laboratori d’Escriptura de Guió Cinematogràfic: LOS INVITADOS, de Carla Guimarães

Luana Valls

Luana Valls Cap de redacció d'El cinèfil

Nascuda al Brasil la Luana Valls és graduada en Periodisme, Cinema i Televisió per la Facultat de Comunicació Blanquerna. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació escrits com el 'Diari Ara' i 'El Periódico' i també té experiència en el camp del cinema de la mà de la productora catalana Batabat i realitzant la cobertura informativa de festivals de cinema arreu de Catalunya. Des del principi, unida a aquesta aventura cinèfila amb ganes i il·lusió

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*