‘La dona il·legal’ i el racisme d’estat al segle XXI ‘La dona il·legal’ i el racisme d’estat al segle XXI
Ramon Térmens roda un film a cavall entre el drama social i el cinema negre ‘La dona il·legal’ i el racisme d’estat al segle XXI

Una conversa informal amb un advocat especialista en estrangeria va ser el detonant del que aviat serà una pel·lícula amb el fenomen migratori com a fil conductor. Ramon Térmens (Catalunya über Alles, El mal que els homes fan) començarà aquest març el rodatge de La dona il·legal, una història que té com a punt de partida la mort de la clienta d’un advocat en un CIE (Centre d’Internament d’Estrangers).

A partir d’aquí, aquest lletrat rebrà una prostituta nigeriana com a nova clienta que s’enfronta a la mort per lapidació en cas de ser deportada al seu país d’origen. Si a tot això li posem una mica de salsa política de rerefons, uns tocs de thriller policíac i l’inevitable drama personal i social que comporta tota aquesta situació, ens podem fer una idea força aproximada de per on aniran els trets de La dona il·legal. Aquest nou producte de Segarra Films ja ha començat el seu rodatge i ho ha fet en un emplaçament tan mític com la presó Model de Barcelona. Així llueixen les velles parets del centre penitenciari barceloní passats pels cinema…

El guió del film està escrit a quatre mans entre el mateix Térmens i Daniel Faraldo que també tindrà un paper rellevant en el film com a actor. “El tema que ens va interessar és el de racisme d’estat. A més, els CIE són unes institucions molt poc conegudes. El que passa allà a dins és demencial i volem reflectir-ho a la vegada que ens endinsem en una història on el compromís social i personal seran aspectes centrals de la trama.

L’elenc de la pel·lícula està integrat pel mencionat Daniel Faraldo, Isak Ferriz Àngels Bassas, Boris Ruiz, Montse German, Gorka Lasaosa, Yolanda Sey i Adeline Flaun. També tindrà un paper la debutant Raquel Camon en un rodatge que serà majoritàriament en llengua catalana i en gran part a terres lleidatanes. Dos dels protagonistes, Isak Férriz i Àngels Bassas han explicat a El cinèfil alguns detalls de la producció i dels seus personatges a la pel·lícula com que una bona part de la pel·lícula està basada en diferents casos reals. 

La filmació està previst que duri unes sis setmanes amb una estètica que vol barrejar trets del cinema de Ken Loach, Ingmar Bergman, Michelangelo Antonioni o Alan J. Pakula com afirma el director Ramon Térmens. “És el guió que més hem treballat, portem tres anys desenvolupant-lo. Pensem que ara, amb fenòmens com la irrupció de VOX i l’auge del discurs antiimmigració,  té més sentit que mai fer aquesta pel·lícula”, manté Térmens. La dona il·legal és una c0-producció de Segarra Films amb Mimesis Films fet que converteix el projecte en una pel·lícula internacional amb la participació d’aquesta empresa de la República Txeca. Per altra banda, TV3 ja s’ha interessat pel film adquirint-ne els dret d’emissió passada l’estrena.

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit dos curtmetratges, és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic i ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*