Ramon Térmens aborda el racisme d’estat a ‘La dona il·legal’ Ramon Térmens aborda el racisme d’estat a ‘La dona il·legal’
El director de 'Catalunya über alles' roda un film a cavall entre el drama social i el cinema negre Ramon Térmens aborda el racisme d’estat a ‘La dona il·legal’

Una conversa informal amb un advocat especialista en estrangeria va ser el detonant del que aviat serà una pel·lícula amb el fenomen migratori com a fil conductor. Ramon Térmens (Catalunya über Alles, El mal que els homes fan) començarà aquest març el rodatge de La dona il·legal, una història que té com a punt de partida la mort de la clienta d’un advocat en un CIE (Centre d’Internament d’Estrangers). A partir d’aquí, aquest lletrat rebrà una prostituta nigeriana com a nova clienta que s’enfronta a la mort per lapidació en cas de ser deportada al seu país d’origen. Si a tot això li posem una mica de salsa política de rerefons, uns tocs de thriller policíac i l’inevitable drama personal i social que comporta tota aquesta situació, ens podem fer una idea força aproximada de per on aniran els trets de La dona il·legal. Aquest nou producte de Segarra Films començarà en breu la seva aventura amb vistes a arribar a les pantalles a principis de 2020 i lluitar per la selecció a festivals internacionals de referència com la Belinale.

El guió del film està escrit a quatre mans entre el mateix Térmens i Daniel Faraldo que també tindrà un paper rellevant en el film com a actor. “El tema que ens va interessar és el de racisme d’estat. A més, els CIE són unes institucions molt poc conegudes. El que passa allà a dins és demencial i volem reflectir-ho a la vegada que ens endinsem en una història on el compromís social i personal seran aspectes centrals de la trama. L’elenc de la pel·lícula està integrat pel mencionat Daniel Faraldo, Isak Ferriz Àngels Bassas, Boris Ruiz, Montse German, Gorka Lasaosa, Yolanda Sey i Adeline Flaun. També tindrà un paper la debutant Raquel Camon en un rodatge que serà majoritàriament en llengua catalana i en gran part a terres lleidatanes.

La filmació està previst que duri unes sis setmanes amb una estètica que vol barrejar trets del cinema de Ken Loach, Ingmar Bergman, Michelangelo Antonioni o Alan J. Pakula com afirma el director Ramon Térmens. “És el guió que més hem treballat, portem tres anys desenvolupant-lo. Pensem que ara, amb fenòmens com la irrupció de VOX i l’auge del discurs antiimmigració,  té més sentit que mai fer aquesta pel·lícula”, manté Térmens. La dona il·legal és una c0-producció de Segarra Films amb Mimesis Films fet que converteix el projecte en una pel·lícula internacional amb la participació d’aquesta empresa de la República Txeca. Per altra banda, TV3 ja s’ha interessat pel film adquirint-ne els dret d’emissió passada l’estrena.

De Segarra Films a Segarra Distribució

La productora que capitaneja Ramon Térmens  va fer fa poc més d’un any un gir per emprendre noves aventures cinèfiles. Des del desembre de 2017, Segarra Distribució també es dedica a portar films d’altres contrades del món a les pantalles de cine i de TV del nostre país. La primera pel·lícula que van tenir al seu catàleg va ser la cinta de cinema fantàstic The Void seguida del documental d’Hector Fáver Lesa Humanitat que va estar nominats als premis Gaudí a la passada edició. Ja al 2018, han ampliat el porta-foli amb Bienvenidas a Brasil i Nunca estamos solos i aquest Nadal van portar-nos l’esbojarrada Anna and the Apocalypse. La tasca de distribució no s’ha aturat aquest 2019. Tot just hem vist com el drama social feminista Sofia arribava als cinemes i al juny hi ha prevista l’estrena del documental El estado contra Mandela y l0s otros un punyent film sobre el judici a 9 polítics empresonats per les seves idees… Un tema bastant d’actualitat darrerament i no precisament a Sud Àfrica.

Ramon Térmens explica que un dels motius pels quals van decidir tirar endavant amb la distribució és per mantenir contacte directe i regular amb els exhibidors. “Ens vam adonar que si només portàvem les nostres produccions que molts cops tarden anys a fer-se s’oblidaven de nosaltres i no ens tenien tant en compte”. També afirma que el fet de portar històries tan diverses com les tenen al seu catàleg és un motiu extra de satisfacció tot i la saturació del mercat. Caldrà tenir ulls i orelles atentes perquè l’equip Segarra sembla que té cinema per estona…

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit dos curtmetratges, és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic i ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*