10 pel·lis curtes que no et pots perdre 10 pel·lis curtes que no et pots perdre
No tenim temps i volem films curts... Us recomanem aquesta llista 10 pel·lis curtes que no et pots perdre

En un sorprenent comunicat de premsa, la plataforma Filmin informa que durant el 2018 una de les seves col·leccions de pel·lícules més visitada és la que agrupa un total de 242 títols amb una durada d’entre 60 i 80 minuts. La col·lecció “Les rodarien avui?”, integrada per pel·lícules que al seu dia van ser molt controvertides i que actualment ho tindrien difícil fins i tot per arribar a estrenar-se, va ser la col·lecció més vista de l’any i en segona posició ja hi trobem els títols curts.

En aquest article l’historiador Àngel Comas alertava a la seva secció Sense crispetes de l’auge dels anomenats Fasters. Aquesta bona gent “es passen les pel·lícules a una velocitat de 1.5x (i molts a 2x). I així, una pel·lícula de, diguem, 120 minuts a ells es en poden durar 80 o 60”.  En un altre ordre de coses aquest article de la Ylenia Cañadas sobre sèries d’una sola temporada va tenir un gran èxit al nostre web. Els motius són evidents: no tenim temps!

La llista és molt llarga però us hem fet una selecció de 10 films de la llista de característiques molt diverses per gaudir del bon cinema en format curt. Si no us agrada remeneu vosaltres mateixos…

El documental sorpenent – Game over d’Alba Sotorra

Comencem amb cinema català. El documental guanyador del Premi Gaudí l’any 2015 ens explica la història d’un jove català obsessionat amb la guerra i les armes. Un retrat sincer i sense pèls a la llengua de la generació millennial on la xarxa i el postureig són tan protagonistes com els uniformes i els fusells.

El clàssic immortal – El cuirassat Potemkin de Serguei Eisenstein

És possible que flipeu molt fort veient què es feia a la Rússia post-revolució comunista l’any 1925. Regaleu-vos un visionat d’aquest drama històric basat en fets reals i descobrireu que fa quasi 100 anys ja es feia cine en majúscules (i per cert ben lluny de Hollywood).

El drama socialPuta de Ken Russell

La versió xunga (i realista) de Pretty Woman. Salvatge i punyent, aquest film indie es mou entre els neons dels clubs nocturns i les sòrdides habitacions de prostitució per encarregar-se de les desventures de la Liz. La prostituta ens explicarà, a través d’aquest “semidocumental”, els avatars dels seus clients i els perills de la seva professió. Després d’abandonar al seu xulo i fer-se independent en aquest món, li toca treballar en un barri marginal i perillós.

La d’acció trepidant – Run Lola Run de Tom Tykwer

El descobriment de Franka Potente. Estrenada l’any 1998. Cada dia, cada segon, prenem decisions que podem canviar la nostra vida, per sempre. Lola corre contra el temps i contra el seu destí pels carrers d’una ciutat per a salvar la seva vida i la de Manni, el seu xicot. Ho fa amb un ritme frenètic que atrapa l’espectador i mentre juga amb el temps (els rellotges apareixen arreu), amb coincidències, símbols i detalls.

La joia animada – The secret of Kells

Viatgem a Irlanda; al cor de les seves llegendes i folklore. The secret of Kells explica a la seva manera l’origen del Llibre de Kells, un tresor nacional irlandès exposat al Trinity Collage de Dublín. El protagonista és un escolanet d’un monestir que descobrirà els secrets ocults d’aquest llibre mític desplegant una història molt emotiva amb protagonistes poc habituals en un film d’animació.

Comèdia Km 0Requisitos para ser una persona normal de Leticia Dolera

Tornem al cinema català per recomanar una comèdia costumista que té l’Ikea Sabadell com a punt de partida i arribada. Entremig, descobrim la Maria, una jove que arriba als 30 sense haver assolit (pensa ella) cap dels requisits per triomfar a la vida. No té parella, ni casa, ni feina i aficions… Però un treballador barbut, gras i pel-roig de la secció de llums de l’Ikea l’ajudarà a buscar el nord. Bones estones i crítica social en un film que entrarà molt bé en qualsevol tarda de diumenge amb manteta, sofa i xocolata calenta.

La salvatjadaThe Chainsaw massacre de Tobe Hooper

Si abans recomanàvem un clàssic ara continuem però augmentant la dosi de mal rotllo. L’slasher per excel·lència! Un dels films de terror més influent de la història amb un recepta simple: una família de pertorbats i jove carn de canó. Imatges icòniques, surrealisme i tota una experiència pels amants dels extrems.

La frikadaEuropa en 8 bits de Javier Polo Gandía

Fer música amb una Game Boy. Sí, sí. Heu llegit bé hi ha un moviment de DJ que fan música electrònica amb xips de consoles… I no només existeix el moviment nascut a Europa sinó que té un munt de seguidors. En un interessant documental s’explora l’univers de la música xip: artistes que reutilitzen les velles consoles i ordinadors, com la GameBoy, la NES, l’Atari ST, la Commodore 64 o l’Amiga per convertir-les en eines capaces de crear un so nou, un ritme modern i un estil musical innovador.

La culturetaCesare deve morire de Vittorio Taviani  i Paolo Taviani

Shakespeare en una presó. Cine sobre teatre i sobre centres penitenciaris tot en un. I amb premis grossos: l’any 2012 va guanyar l’Os de Plata al Festival de Berlín i el David de Donatello a la millor pel·lícula italiana de l’any. Només apta per a fans de Shakespeare, del teatre i de bones interpretacions. Això sí; cinema fred i dur, fidel al text que barreja ficció i realitat. Doneu-li una oportunitat…

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit dos curtmetratges, és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic i ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*