Kore-eda, protagonista del Festival de cine asiàtic de Barcelona Kore-eda, protagonista del Festival de cine asiàtic de Barcelona
Enguany se celebra enguany del 31 d’octubre a l’11 de novembre Kore-eda, protagonista del Festival de cine asiàtic de Barcelona

El director japonès Hirokazu Kore-eda serà el gran protagonista de la nova edició del Festival de Cinema asiàtic de Barcelona que se celebra enguany del 31 d’octubre a l’11 de novembre. Fins a sis pel·lícules del cineasta asiàtic de moda conformen una retrospectiva sobre el realitzador que inclourà Shoplifters, el seu darrer film amb el qual va endur-se la Palma d’or al Festival de Cannes. El film inaugurarà el VI Asian Film Festival Barcelona el pròxim 7 de novembre als cinemes Girona en preestrena ja que la seva arribada a les sales no està prevista fins el 21 de desembre amb el títol en castellà de Un asunto de familia.

Més enllà de Kore-eda el festival organitzat per Casa Asia reunirà desenes de pel·lícules que s’han seleccionat d’entre les més de 500 que s’han estrenat als vint països asiàtics presents (des d’Àsia Central amb les ex- repúbliques soviètiques fins al Sud est Asiàtic, Austràlia i Nova Zelanda). L’Asian Film Festival Barcelona tindrà com a seus els Cinemes Girona, el Caixa Fòrum i la Filmoteca de Catalunya.

Una altra novetat serà la dedicada als premis que l’Asian Film Academy amb seu a Hong Kong que atorga anualment el cinema asiàtic. La secció, que constarà de vuit títols sota la rúbrica de l’Asian Film Awards. També se suma a les noves notícies la presència de Macao, inèdita en aquest festival fins ara, amb quatre llargmetratges.

A banda d’això es veurà setè art procedent de la Xina, Corea, Índia, Iran i Japó sense oblidar la participació dels països que conformen l’Àsia Central, a la qual es suma el cinema de països com Afganistan, Pakistan, Bangladesh, Bhutan i Cambodja, per una part; ni la importància que té dins aquest festival el cinema d’Austràlia i Nova Zelanda.

Els imperdibles del nou cinema asiàtic

Tal com afirma l’organització en tots els casos, “es tracta d’un cinema que un any més oferirà un retrat contemporani de la societat asiàtica, tant rural com urbana, per a tots els públics, essent el drama el gènere més representat”. En aquest enllaç es pot consultar la programació completa però us hem preparat un menú per no perdre els films més destacats de la present edició.

Shoplifters de Hirokazu Kore-eda (Japó)

El cap de cartell del festival i el film que més alegries li ha donat a Kore-eda.

Ash is purest white de Jia Zhang Ke (Xina)

Un dels alumnes avantatjats (per no dir el cap) de la sisena generació de cineastes xinesos més rellevants. Al nou film del director de Still life i A Touch of Sin continua jugant amb la violència, l’amor i la Xina no glamourosa. La jove Qiao s’ha enamorat bojament d’en Bin, un líder de la màfia local d’un poble de mala mort. La parella protagonista viu als marges de la societat i sobreviu desafiant l’ordre establert. Una pel·lícula que també va estar present al Festival de Cannes on es barreja la cruesa i la bellesa com és habitual en la filmografia d’aquest realitzador

Bad genius de Nattawut Poonpiriya (Tailàndia)

Aquest film tailandès va ser un dels destacats i més celebrats de les Nits de Cinema Oriental de Vic. La comèdia juvenil va triomfar per sobre de totes les altres pel·lícules enduent-se el el premi de la crítica i també el del públic. Aquesta pel·lícula explica com uns joves extremadament intel·ligents ideen un sistema per copiar als examens oficials i de passada fer negocia amb el tema.

Last child de Shin Dong-Seok (Corea del Sud)

És el film de clausura del festival i ens explica la vida de Seong-cheol i Mi-sook una parella que regenten una botiga d’interiorisme al centre d’una ciutat satèl·lit als afores de Seul. Fa sis mesos, el seu fill va morir ofegat mentre salvava un nen anomenat Gieyeon durant un pícnic al costat d’un rierol. Un dia, Seong-cheol presència com Gieyeon és assetjat per un grup d’adolescents i decideix ajudar-lo, ja que va arriscar la vida per salvar pel seu fill. Mentrestant, Mi-sook intenta quedar-se embarassada per mitjà de la inseminació artificial, però el seu desig no es compleix, de manera que acaba trobant l’únic consol en Gi- hyeon, el qual s’acosta a ella contribuint a la vida en família dels protagonistes.

hUSH de Djenar Maesa Ayu, Kan Lume (Indonèsia)

Protagonitzada per Cinta Ramlan, narra la història d’una aspirant a cantant de Bali que viatja a Jakarta per aconseguir el veritable èxit. Allà es troba amb els embolics característics del medi que freqüenta: nuvis ambiciosos i mentiders, impulsos materialistes, amistats passatgeres, trobades sexuals… Després d’haver patit un dolor extrem que li causa el final d’una relació, Cinta decideix tornar a casa per calmar la seva angoixa. El seu retorn es converteix en la base d’un debat sobre els temes relacionats amb els problemes de la dona.

29+1 de Kaeren Pang (Hong Kong)

La crisi dels 30 a la sufocant Hong Kong. Aquesta és la premisa del nou film de Kearen Pang l’actriu de teatre experimental més carismàtica de Hong Kong en els últims anys que també prova sort al cinema. L’any 2005 la Christy Lam és una noia de ciutat, nascuda i criada a Hong Kong. Ha passat un mes des de que va complir 30 anys, i comença a lluitar amb les mateixes dificultats amb què topen la majoria de dones de la seva mateixa edat: l’estrès gairebé insuportable a la feina, els pares que s’han fet grans, i la seva relació aparentment estable però estancada. Tot això només fa que augmenti la seva por davant el que pugui succeir en la propera etapa de la seva vida.

A suitable girl de Sarita Khurana i Smriti Mundhra (Índia)

Aquest film indi segueix a tres dones joves índies que lluiten per mantenir la seva identitat i seguir els seus somnis sota la forta pressió que s’exerceix sobre elles perquè es casin. La pel·lícula examina les relacions complexes de les dones amb la institució del matrimoni i les múltiples formes en què la societat les modela perquè mantinguin la seva condició i exerceixin els rols tradicionals que se suposa han de seguir consumant, per mantenir una estructura social de la qual resulta impossible escapar.

Aqerat d’Edmond Yeo (Malàsia)

La vida d’Hui Ling comença tan aviat com arriba a Taiwan. O això es pensa ella. Quan arriba a la frontera entre Tailàndia i Malàisia, es posa a treballar de qualsevol cosa per estalviar. Tanmateix, ho perd tot. Llavors Hui Ling accepta una oferta del seu cap per guanyar diners ràpid com a traficant humana. Mentre descendeix a la foscor d’aquest sòrdid ofici, és testimoni de les atrocitats perpetrades contra els immigrants de Rohingya. La seva esperança en tot això és Wei, un jove que treballa a un hospital i creu que ella és una dona del seu passat. Aqerat és una història captivadora de desplaçament i moralitat en la Malàisia contemporània.

Redacció

Redacció El cinèfil

'El Cinèfil' és un mitjà de comunicació dedicat a l’univers del cinema en tota la seva amplitud. El Cinèfil sigui una revista de cinema en xarxa i en català. Ens agrada definir-nos com una revista en xarxa perquè, a banda del web, també aprofitem les xarxes socials per a difondre i comunicar novetats i reflexions sobre el setè art. Ah, i tot plegat ho fem en català perquè és la nostra llengua. Gaudeix i que el cinema t'acompanyi... SEMPRE!

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*