La importància del Blockchain dins el cinema actual La importància del Blockchain dins el cinema actual
Ron Perlman, Cody Hackman i Nate Bolotin parlen sobre aquesta revolució a la indústria La importància del Blockchain dins el cinema actual

El Festival de Sitges acull edició rere edició el millor i el més variat cinema de gènere, però també és un aparador per a noves propostes vinculades amb les noves tecnologies i la manera de difondre els continguts, com és el cas de les col·laboracions amb Movistar+ o Netflix, plataformes streaming que han capgirat la manera de consumir pel·lícules o sèries. Però el festival també dona cabuda al Sitges Film Hub, una secció que desenvolupa iniciatives enfocades a la indústria acollint diverses activitats com taules rodones, presentacions o masterclass amb la intenció de fer arribar l’actualitat del sector audiovisual als professionals, tant nacionals com internacionals, que hi són presents al llarg dels dies i volen tenir més proximitat i contacte de primera mà. També tenen l’opció de concertar entrevistes, reunions per parlar de nous projectes.

Enguany, s’ha apostat per incorporar el pagament d’entrades mitjançant la coneguda criptomoneda, esdevenint el primer gran festival que admet el Bitcoin. Per això, s’ha arribat a un acord amb l’empresa tecnològica Slate Entertainment Group (SEG) que fa servir l’aplicació Slatix per comprar amb la moneda. Gairebé tothom ha sentit parlar sobre aquesta moneda, però són molts el dubtes i el desconeixement que genera vers el públic general, ja que es tracta d’una eina amb moltes utilitats que s’està utilitzant fins i tot per subvencionar produccions.

Al llarg de la 51a edició del festival, hi ha hagut una taula rodona per desgranar tot el que gira entorn de la revolució del Blockclain i com la indústria ja s’hi troba ficada de ple, utilitzant-la per gestionar el contingut i finances gràcies al Blockchain i la criptomoneda. Per això es va comptar amb la presència d’en Ron Perlman (actor i productor), Cody Hackman (cofundador de Slate) i Nate Bolotin (cofundador de la productora XYZ) i Mike Hostench (sotsdirector del Festival de Sitges), com a moderador.

Cal definir bé els conceptes, ja que poden portar a confusions, per això us proposo el visionat d’aquest vídeo que recull les principals característiques i diferències entre els termes que més es tracten en aquest sector:

Durant la taula rodona Cody Hackman va deixar molt clar que “s’ha de separar la criptomoneda del blockchain, ja que el blockchain seria la tecnologia mentre que la criptomoneda, la moneda virtual. La gent compra la criptomoneda a través de la plataforma, la qual forma part d’un projecte molt emocionant. Enviar diners és immediat, fàcil i ofereix moltes avantatges de cara a realitzar films”.

Com que es tracta d’un sistema nou, pot sorgir el dubte sobre si el seu ús és fiable o comporta algun risc. Per això en Cody ens explica que “nosaltres també assumim riscos si entrem dins el món del cinema. Per exemple, la criptomoneda pot ser molt arriscada però a la vegada el cinema també ho és. Es pot fer una pel·lícula amb un pressupost de més de 100 milions de dòlars, però això no assegura que hi hagi un retorn d’inversió, és a dir, el cinema tradicional ofereix uns riscos que s’accepten. De cara al consumidor no existeix cap risc en aquest productes, només podria haver-n’hi vers la criptomoneda”. En Nate afegeix que “anem cap a un escenari de regulació de les criptomonedes que, a la vegada, serà menys arriscat i estarà tot controlat. Encara que cada país faci una regulació, s’hauran de fer moltes transaccions frontereres i globals”.

 

 

Ylenia Cañadas

Ylenia Cañadas Cap de continguts d'El Cinèfil

Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària al Festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l’oportunitat de col·laborar com a crítica en diversos mitjans de comunicació. També col·labora amb altres mitjans pels quals realitza la cobertura de diversos festivals de cinema a nivell nacional i esdeveniments de caire cultural. Ha exercit com a Jurat Jove al Festival de Sitges, Jurat de la Crítica a TerrorMolins i Sant Cugat Fantàstic. És membre de l'Associació Catalana de la Crítica i de l'Escriptura (ACCEC). Col·labora fent ressenyes de locals per a Google. Entre les seves aficions destaquen les muntanyes russes, la fotografia, les manualitats i, per suposat, el cinema, especialment els gèneres de terror i animació.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*