today-is-a-good-day

La bellesa i el talent de Kim Min-Hee

- Advertisement -

Sense cap dubte, Kim Min-Hee és una de les actrius més ben valorades dels últims anys al país coreà, i les raons són evidents. Amb una carrera més que envejable tot i que no sigui gaire llarga, Min-Hee és una d’aquelles actrius que hipnotitza a la gran pantalla. Sap portar els seus papers a la perfecció i donar als seus personatges una vida que molt pocs professionals poden ser capaços de donar. Aquest juliol s’estrena La cámara de Claire la seva nova pel·lícula on interpreta una jove empresària de viatge de negocis al Festival de Cannes i on comparteix cartell amb Isabelle Huppert.

- Advertisement -

Nascuda al barri de Yejang, just al centre de Seúl, Min-Hee va dedicar tots els seus esforços al tema artístic, sobretot al modelatge al principi de la seva carrera, ja que va ser la cara d’algunes revistes per a adolescents per la seva bellesa. Després d’aquesta època d’èxit prematura, va començar la seva carrera com a actriu als 20 anys en una sèrie anomenada School 2 (1999). A partir d’aquí va començar a aparèixer en diverses produccions, tant a pel·lícules com a sèries, però això li va portar males crítiques. Molts crítics del país van descriure-la com una noia amb una cara bonica però buida de contingut, només coneguda per ser la novia de Lee jung-Jae (actor de renom a Corea del Sud per pel·lícules com The thieves o New world).

- Advertisement -

La seva carrera de renom va començar amb Hellcats, però la que la va fer ser reconeguda de veritat va ser Actresses, on va compartir repartiment amb altres grans actrius com Kim Ok-Bin (11:00 AM, Thirst) o Choi Ji-Woo (Everybody has secrets, Winter Sonata). A partir d’aquí la seva carrera es va començar a disparar de manera meteòrica i bromadora. A la seva filmografia hi podem trobar grans títols que poden ser les delícies de públics molt diferents, i és que si una característica destaca en aquesta actriu es que és molt versàtil.

A continuació us deixaré quatre pel·lícules que no us podeu perdre on Min-Hee n’és la protagonista total, tant per la posta en escena, la història i per la seva indubtable qualitat com a actriu. Si teniu una estona per veure una pel·lícula us recomano que veieu alguna d’aquestes recomanacions que us presento aquí.

Helpless

Ens explica la història d’un home (Lee Seon-Gyun, protagonista de A hard Day) que buscarà la seva novia desapareguda just abans del seu casament, mentre descobreix la seva vertadera identitat. Thriller molt ben dirigit i narrat que ens explicarà com per amor tots podem fer el que sigui, fins i tot descobrir el més dolorós… les mentides, o en aquest cas, l’evasió de la veritat.

Min-Hee comparteix protagonisme aquí, però va ser la seva primera pel·lícula, dins del thriller, que va fer-la despuntar. Una actuació ferma i convincent va fer que en els següents anys pogués rebre nous projectes d’una gran qualitat, entre els quals hi ha No tears for the dead, que va deixar-nos a tots bocabadats i que no comento aquí ja que ella hi té un paper secundari. Helpless no és el més destacable del gènere, però és un abans i un després en la seva carrera.

Very Ordinary Couple

La probabilitat que una parella que ha trencat tornir a estar junta i poder tenir una relació exitosa és només del 3% . Dong-Hee i Jang-Young, que havien trencat quan eren menors d’edat, s’adonen anys després de l’amor que senten l’un per l’altre i acaben tornant a formar una parella, però, seràn capaços d’encaixar com a parella dins d’aquest 3%?

Potser semblarà una pel·lícula romàntica més, però el que la fa especial és Min-Hee, que està adorable i irresistible en el paper de Jang-Young. Una noia com qualsevol altre, amb una feina i una vida normals, i això és el que ens fara empatitzar més. Un personatge que ens farà riure i sentir-nos-hi identificats a través problemes de parella que s’esdevenen a la seva relació. Gelosia, discussions, odi i amor, tot de la mà en una comèdia romàntica que us mantindrà ben entretinguts i que va suposar un dels seus primers papers reconeguts dins d’aquest gènere.

Right now, Wrong then

- Advertisement -

Un director de cinema independent surt a sopar una nit qualsevol i coneix una pintora. A partir d’aquest moment les coses començaran a canviar, ja que sentira coses que ni ell creia capaç d’arribar a sentir. Aquesta és una altra producció romàntica, un gènere que abunda molt al país coreà, ja que el 80% de les produccions aproximadament són d’aquest caire. Podríem pensar que Corea tracta molt més el thriller o el realisme, que a vegades he comentat, però la veritat es que això es el que ens arriba aquí, no les comèdies romàntiques que són el més conegut al país (tant en el cas de les pel·lícules com en el de les sèries).

Però, no busqueu aquí una història romàntica a l’ús, perquè té de tot menys tòpics o escenes ja vistes. El més important d’aquest llargmetratge és l’ús dels temps. Una pel·lícula molt parada, d’un ritme lent, però totalment amena i interessant. Potser imaginareu que es fa pesada o avorrida i és que Hong Sang-Soo és un director que té una manera de fer cinema molt personal, i el seu estil es nota, però sap com fer arribar el que vol expressar de manera clara i precisa.

Una obra íntima que us donarà una altra visió dins d’aquest gènere tan utilitzat, però tan poc valorat per culpa dels tòpics i elements repetits. Aviso que aquesta no és una pel·lícula per tots els públics, ja que no té res de comercial.

The Handmaiden

Per a mi, la millor pel·lícula de l’any passat a tots els nivells. Una obra perfecta que ens deixarà perplexes i atònits amb els transcurs de la trama. Una història gens típica, explicada amb bellesa i sensibilitat, tocant el tema del lesbianisme de manera molt encertada i perfecte. Però, The handmaiden és molt més que tot això, és una experiència i una sensació indescriptibles. Quan diem que una imatge val més que mil paraules, podríem posar com a exemple aquesta pel·lícula. Deixeu-vos emportar per aquest film, deixeu la ment en blanc i sortireu del cinema com si haguéssiu viscut una de les millors experiències que el cinema us haurà donat mai.

La fotografia és excelsa, igual que el vestuari i les actuacions, unes interpretacions que van més enllà d’un personatge, que tenen vida i sobresurten de la pantalla, fent-nos sentir en cada moment que formem part de tot aquest meravellós conjunt. A més està plena de girs de guió inesperats que ens deixaran una sensació de satisfacció plena. Segurament la millor pel·lícula de Kim Min-Hee, de llarg.

Kim Min-Hee està creixent i en boca de tothom en aquests últims anys, i segurament en tinguem notícies ben aviat. Ara tothom la busca per tenir-la dins del seu projecte i és una de les actrius més cotitzades del panorama asiàtic, així que esteu atents a properes notícies i pel·lícules d’ella.

- Advertisement -
Jay Ferhttp://asian-madness.blogspot.com.es/
'Asian Madness' és el nom d’un blog cinèfil que dedica els seus articles a endinsar-se i desgranar tot tipus de cinema asiàtic. Creat per Juanma Fernàndez, de 27 anys i cinèfil des de que té memòria, ha dedicat mitja vida a submergir-se i estudiar tot el que té relació amb el setè art tant de manera autodidacta com a través d’un curs a l’ESCAC. Actualment es dedica al sector de la logística fet que no li fa perdre la passió pel que més estima, el cinema.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents