Terry Gilliam estrena el seu maleït ‘Don Quijote’

- Advertisement -

El cineasta, actor i ex-membre del còmic grup Monty Python, Terry Gilliam portava amb un projecte al cap des del 1991, però sembla ser que la seva idea de realitzar The man who killed Don Quixote estava maleïda ja que un seguit de catastròfiques dissorts han anat tenint lloc al llarg dels anys.

L’any 2000 va iniciar-se el rodatge al desert de les Bardenas Reals, només hi van estar 6 dies ja que va ser derrotat per les inclemències del temps i pel soroll dels avions que sobrevolaven la zona de rodatge (al costat d’una base militar), a més, la falta de pressupost ja que no hi comptaven amb tants imprevistos. Fins i tot un dels protagonistes, Jean Rochefort, va patir una infecció d’orina que va acabar sent intervingut per una doble hèrnia. Johnny Depp va abandonar el projecte ja que no volia esperar-se a la recuperació del seu company. I després d’aturar-se la producció, una empresa alemanya va acabar fent-se amb els drets del guió. Al llarg d’aquests 17 anys els esforços del director britànic per tirar endavant s’han fet notoris, per a ell era com un tumor que havia de ser extirpat i ara, en fase de postproducció, ja pot estar tranquil.

- Advertisement -

- Advertisement -

Basada en l’obra cèlebre de Miguel de Cervantes la història se centra en un ancià que viu creient que és Don Quixot de la Manxa i confon Toby, un executiu publicitari amb el seu fidel escuder, Sancho Panza. La parella s’embarca en un viatge estrany, amb salts cap endavant i cap enrere en el temps, entre l’actual segle XXI i el màgic segle XVII. De mica en mica, Toby, es va contagiant d’aquest món atapeït d’il·lusions i és incapaç de separar somni i realitat.

El film, després de modificar el seu guió, l’elenc i ubicacions, finalment està interpretat per Adam Driver (Silence o Star Wars: The Last Jedi), Jonathan Pryce (sèrie Taboo o The Salvation) i Olga Kurylenko (Un día perfecto o The Water Diviner), tot i que inicialment els protagonistes eren Johnny Depp i Jean Rochefort, després va ser el torn d’Ewan McGregor i Jack O’Connell. Tal va ser el caos que es va desenvolupar que les pífies van quedar enregistrades de manera impressionant al documental Lost in la Mancha.

Després d’unes 11 setmanes de rodatge per Toledo, Madrid, Tomar (un poble a prop de Lisboa) i Fuerteventura i amb 16 milions d’euros de pressupost, la producció maleïda va donar-se per finalitzada recentment. L’estrena està prevista pel proper 1 de juny, però abans va tenir lloc la première mundial a la passada edició del Festival de Cannes, projectant-se com a film de clausura el passat 19 de maig. També s’ha estrenat un primer tràiler en el qual s’hi pot observar la dinàmica que pren aquesta nova adaptació. Recentment, el cineasta va patir un vessament vascular cerebral, que el va mantenir hospitalitzat i creant el rumor que Gilliam es perdria l’esdeveniment. Malgrat tot, va assistir sense problema i que només ha estat un petit ensurt per sumar al llarg llistat d’imprevistos. Per altra banda, el film ha rebut una demanda del productor Paulo Branco, el qual al·lega que infringeix una violació dels drets de l’obra original i volia impedir la projecció al festival. Ara bé, la resolució tindrà lloc al juny i no l’afectarà. Esperem que per arribar a les pantalles no sorgeixen més problemes.

- Advertisement -
Ylenia Cañadashttps://www.elcinefil.cat
Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària en el festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l'oportunitat de col·laborar com a crítica i redactora per a diversos mitjans de comunicació nacionals, així com a realitzar la cobertura de festivals de cinema o esdeveniments culturals. Ha exercit com Jurat de la Crítica, Méliès d'Or i Jurat Jove en el Festival de Sitges, de la crítica al BCN Film Festival,, l'Americana, TerrorMolins, Sant Cugat Fantàstic, TaShort Fest, l'Alternativa o Sabadell Film Festival, entre altres. Ha estat cap de premsa i programadora del Festival de Cinema Fantàstic de Sant Boi (Fantboi) i actualment és codirectora i programadora de la Mostra de Cinema Nòrdic de Barcelona (Nòrdica). A més, és membre de la Associació Catalana de la Crítica i l'Escriptura Cinematogràfica (ACCEC) i treballa en un cinema de Barcelona.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents