La Guerra Civil: un malson que reviu en color La Guerra Civil: un malson que reviu en color
El 'Sense Ficció' emet un documental per veure la guerra d'una nova manera La Guerra Civil: un malson que reviu en color

El canal Discovery MAX va estrenar el novembre de 2016 el projecte Espanya dividida: La Guerra Civil a color, una producció documental que neix amb l’objectiu de mostrar una part crucial de la història d’una forma que mai abans s’havia vist: en color. Aquest nou projecte porta al present les imatges de l’època, seguint l’estela d’altres produccions europees com La Segona Guerra Mundial en color. D’aquest projecte en surt el Espanya en dues trinxeres, la Guerra Civil en color, un documental que narra un esdeveniment clau de la història espanyola com no s’havia vist mai abans: en color i amb digitalització a 4K dels materials originals, molts dels quals únics al món. Aquest treball es podrà veure aquest dimarts 17 d’abril, a les 21.55 al Sense ficció de TV3.

El projecte

España dividida: La Guerra Civil en color, és una producció de Minoria Absoluta que compta amb un equip format Paco Escribano (director) i Lara Vilanova (colorista). Segons s’explica al web de la productora “gràcies a les més modernes tècniques de pintat de les imatges que van sobreviure a la batalla i al pas del temps, aquesta minisèrie de tres entregues ofereix una perspectiva nova i diferent de la batalla a través d’imatges a tot color”. Aquesta és una producció de Minoria Absoluta, amb la participació de Veo Televisión-DMAX i amb la col·laboració de la Filmoteca Española i l’ajut del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

S’hi veuran imatges gravades per reporters gràfics, agències nacionals i internacionals i equips de cinema de propaganda. Imatges fixes i en moviment preses des de tots dos bàndols del conflicte, que, segons Minoria Absoluta “formen una història narrada des d’una perspectiva informativa, rigorosa i equilibrada”. Per realitzar aquest projecte, han estat necessaris un any i mig de treball i un equip de professionals que es capbussen en metres i metres de pel·lícula per ajuntar totes les peces, digitalitzar i acolorir-per mostrar-les al públic a tot color per primera vegada en la història .

guerra_civil_notícia

El procés de color ha implicat treballar cada fotograma en blanc i negre de forma independent. S’han fet màscares de cada un dels elements que configuren el fotograma per aportar-hi la informació del color (una  vegada separats). Un cop s’han acolorit tots aquests elements aïllats, es tornen a ajuntar per donar, com a resultat, un fotograma en colorPer a aquest procés d’acoloriment, s’ha hagut de tenir en compte el valor històric. L’assessorament per part dels experts en colors de la guerra i de l’exèrcit espanyol a través del Museu de l’Exèrcit de Toledo ha estat necessari. A través d’aquests experts en la matèria, s’han determinat els colors dels uniformes, tancs, avions o armes, entre d’altres. També s’hi han fet servir fotografies de l’època en color, d’entre els anys 1936 i 1939, material escàs i difícil de localitzar.

Redacció

Redacció El cinèfil

'El Cinèfil' és un mitjà de comunicació dedicat a l’univers del cinema en tota la seva amplitud. El Cinèfil sigui una revista de cinema en xarxa i en català. Ens agrada definir-nos com una revista en xarxa perquè, a banda del web, també aprofitem les xarxes socials per a difondre i comunicar novetats i reflexions sobre el setè art. Ah, i tot plegat ho fem en català perquè és la nostra llengua. Gaudeix i que el cinema t'acompanyi... SEMPRE!

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*