Guerra, amor i traïció a ‘Barcelona 1714’ Guerra, amor i traïció a ‘Barcelona 1714’
El film d'Anna M. Bofarull s'estrenarà al llarg del 2019 en una data encara per confirmar Guerra, amor i traïció a ‘Barcelona 1714’

La pel·lícula Barcelona 1714 continua el seu camí en vistes a l’estrena en sales, segurament l’any 2019. Al seu primer teaser promocional, presentat aquesta primavera ja es poden veure, per primer cop, escenes del metratge final del film. Guerra, amor, passió, traïció i resistència són alguns dels ingredients de la primera gran producció rodada en català ambientada a la Guerra de Successió del segle XVIII. La productora KaBoGa també ha mostrat les primeres imatges de la cinta dirigida per Anna M. Bofarull on ja s’aprecia l’intens treball de post-producció que continua en marxa entre Colòmbia i Catalunya.

Des de fa uns mesos la producció catalana Barcelona 1714 s’ha convertit en un projecte internacional. L’estudi colombià de postproducció Laburo Digital s’encarrega ja des de finals de 2017 d’efectuar els efectes visuals, la creació dels escenaris 3D i la composició de plans. El rodatge de Barcelona 1714, que es va dur a terme els anys 2013 i 2014, combina actors gravats en platós de cinema amb un rerefons digital en 3D què és el que s’està desenvolupant actualment a Colòmbia amb supervisió de l’empresa catalana Free Your Post.

En una primera etapa de postproducció també hi va participar l’Escola FX Animation i els alumnes del Màster d’animació de la Universitat Pompeu Fabra així com la jove empresa catalana Morning Star. La directora de la pel·lícula, Anna M. Bofarull, celebra que després de mesos d’activitat latent la producció torni a posar-se en marxa a bon ritme. “Sempre hem estat conscients que la pel·lícula tenia una vocació internacional. Des del principi sabem que tenim entre mans un projecte molt ambiciós que s’ha allargat més del que teníem previst entre el rodatge i l’estrena per la necessitat de buscar finançament extra. Ara, esperem que amb l’ajuda dels micromecenes es pugui tenir la pel·lícula als cinemes a finals d’aquest any.”

Barcelona 1714 pel·lícula

L’ambició que explica la directora es tradueix en el fet de tirar endavant una gran producció amb un rerefons històric i bèl·lic des de la innovació i el risc audiovisual, utilitzant el rodatge amb croma (pantalla verda) i el disseny en 3D gairebé exclusivament durant tot el metratge. D’aquesta manera, Barcelona 1714 fa una clara aposta estètica per crear un estil visual propi que mai no s’ha vist en una producció catalana. El muntatge final de la pel·lícula, del qual veurem el primer tràiler aviat, té una durada de dues hores.

Barcelona 1714

Al capdavant d’aquesta tasca es compte amb el lideratge del reconegut coordinador de post-producció Rafael Galdó responsable de la post-producció de films com Blancaneus (guanyadora de 4 Premis Gaudí i 10 Premis Goya), Balada triste de trompeta, o els més recents Toro, La llum d’Elna i la sèrie Merlí.

Barcelona sota les bombes

A Barcelona 1714 no hi veurem el general Moragas o Rafael Casanova però sí guerra i miquelets. Tot i estar ambientat a la Guerra de Successió la pel·lícula és una ficció que explica la història de l’Agnès (Alba Brunet), una jove que intenta sobreviure en una ciutat on l’empremta del conflicte bèl·lic està present a cada racó.

Amb la vitalitat de la seva joventut, l’Agnès aspira a viure, a fugir de Barcelona, fet que no pot entendre en Jan, l’home a qui estima (Bernat Quintana), un jove oficial dedicat en cos i ànima a la defensa de la seva terra. Mentrestant, 40.000 soldats es preparen per assaltar Barcelona. 6.000 homes estan disposats a defensar-la fins a la mort.

Cares conegudes i un model diferent

El càsting de Barcelona 1714 està format per una fornada excepcional de joves i veterans intèrprets de l’audiovisual català. Els protagonistes són Alba Brunet i Bernat Quintana i entre els actors de repartiment destaquen Juanjo Puigcorbé, Àlex Casanovas, Miquel Sitjar, Francesc Garrido, Ferran Carvajal, Mikel Iglesias, Oriol Grau, Fermí Fernández, Txe Arana, Joan Negrié, Mercè Rovira entre molts d’altres.

Al llargmetratge també hi ha aparicions especials de l’actor Toni Albà, Lluís Gavaldà (cantant d’Els Pets), Joan Fortuny (músic de la Companyia Elèctrica Dharma) i els periodistes Elisabet Carnicé i Raquel Sans. També més de 1.000 extres van participar en la producció. Produïda per KaBoGa, la cinta té un pressupost de 1’6 milions d’euros. Respecte del finançament, tant l’equip tècnic com artístic ha invertit el seu sou en el projecte.

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha fet de cap de premsa d'un parell de pel·lícules catalanes i és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

  • Arnau

    9 d'abril de 2018 #1 Author

    “Barcelona 1714 fa una clara aposta estètica per crear un estil visual propi”.

    No. És evident que el croma no és una aposta per crear un estil visual propi; és resultat de tenir poc pressupost, i la conseqüència d’això es veu i es nota de seguida: imatges planes, actors pobres, fons deficients i CGI totalment amateur.

    Està bé tenir ambició per projectes d’èpica i semblants als que fa Hollywood. Però si aquests no es poden executar amb cara i ulls, és millor deixar-los córrer i centrar-se en projectes que aportin alguna cosa al cinema i que no semblin films d’anar per casa.

    Respon

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*