today-is-a-good-day

7 directores catalanes, 7 projectes pel 2018

- Advertisement -

Que la indústria cinematogràfica és un sector dominat pels homes és una realitat i els casos d’abús i assetjament sexual que han sortit a la llum els últims mesos només fan que reforçar aquesta idea. Darrerament, a més, la gala dels Premis Gaudí i la dels Goya ha estat tot un reclam per reivindicar que la presencia de les dona al cinema augmenti i es faci més visible. Afortunadament cada vegada hi ha més dones que no es deixen intimidar i que lluiten per arribar més amunt. Com ja vam fer l’any passat a continuació us presentem set d’aquestes dones que, gràcies al seu talent i esforç, s’han posicionat dins la indústria i aquest any vinent estrenaran pel·lícula.

Patricia Font – Gente que viene y bah

Aquest any que ve, Patricia Font presentarà el seu primer film sota el títol Gente que viene y bah. Es tracta de l’adaptació cinematogràfica de la popular novel·la de Laura Norton, autora entre d’altres, de No culpes al karma de lo que te pasa por gilipollas.

- Advertisement -

directores catalanes

- Advertisement -

L’elenc estarà encapçalat per Clara Lago, Carmen Maura, Alexandra Jiménez i Paula Malia. La pel·lícula seguirà la Bea, una jova i talentosa arquitecta que veu com la seva vida se’n va a norris, quan l’acomiaden i enxampa la seva parella amb un altre. Davant aquest panorama decidirà tornar al seu poble natal on l’espera un futur incert, una família molt peculiar i un misteriós veí.

Anna M. Bofarull – Barcelona 1714

Aquesta és una pel·lícula llargament esperada que, si tot va com ha d’anar, s’estrenarà durant la segona meitat del 2018. Barcelona 1714 narra una història d’amor en temps de guerra, concretament la Guerra de Successió que tan nefastes conseqüències va tenir per Catalunya a principis del segle XVIII. El rodatge es va dur a terme els anys 2013 i 2014, combina actors gravats en platós de cinema amb un rerefons digital. Aquesta és una gran producció d’1’6 milions d’euros de pressupost amb un rerefons històric i bèl·lic fata des de la innovació i el risc audiovisual ja que es va utilitzar gairebé exclusivament el rodatge amb croma (pantalla verda) i el disseny en 3D  durant tot el metratge.

Barcelona 1714

Actualment s’està treballant en la post-producció a Colòmbia amb vistes a que a final d’any pugui arribar a les nostres sales. Els protagonistes són Alba Brunet i Bernat Quintana i entre els actors de repartiment destaquen Juanjo Puigcorbé, Àlex Casanovas, Miquel Sitjar, Francesc Garrido, Ferran Carvajal, Mikel Iglesias, Oriol Grau, Fermí Fernández, Txe Arana, Joan Negrié, Mercè Rovira entre molts d’altres.

Denise Castro – Drácula de Denise Castro

Després de la seva ópera prima Salvación i dirigir un capítol del film coral Maniac Tales aquest 2018 Denise Castro continua donant corda al gènere fantàstic en un film on juga amb al metacine. L’objectiu és explicar com n’és de difícil rodar una pel·lícula al nostre país quan no tens gaires recursos per fer-ho. Dràcula de Denise Castro, és una adaptació molt lliure del clàssic de Bram Stoker que barreja humor i terror.

denise castro dracula de denise castro

La pel·lícula narra les peripècies d’una directora barcelonina que es diu Denise Castro (quina casualitat…) i el seu equip en el rodatge d’una nova versió de Dràcula a Transsilvània. Tot plegat amb un equip molt reduït i un pressupost molt ajustat. La realitat es barreja amb la ficció en un film on, d’entrada no sabem on comença la veritat i on s’amaga la fantasia.

Meritxell Colell – Con el viento

Aquesta polifacètica cineasta va entrar en el món del cinema com a muntadora. Va estar vivint a Buenos Aires i el seu primer projecte va ser un documental, a causa de la seva necessitat d’explorar el llenguatge del diari personal. Con el viento, la seva òpera prima de ficció de Colell tindrà el seu debut ben aviat a la Berlinale a la secció Forum. Segons explica la directora “és un ficció treballada des d’un dispositiu molt proper al documental. És una història basada en emocions reals, tant meves com de les protagonistes”. Quan l’avi de la directora va morir va anar a Buenos Aires on va viure durant dos anys i, quan va tornar, va sentir la necessitat de retratar la seva àvia i el seu poble, un llogaret a punt de desaparèixer.

- Advertisement -

Con el viento - Meritxell Colell

La pel·lícula parla sobre la recerca, una recerca del llenguatge, explorant les fronteres entre la ficció, el documental, el cinema i la dansa. Tot, a través de la Mònica, una ballarina i coreògrafa de 48 anys que tornarà al seu poble natal perquè el seu pare està molt malalt. Durant els sis mesos que estarà en el petit poble de Burgos, la Mònica es retrobarà a ella mateixa i a les seves arrels.  Mónica García, Concha Canal, Ana Fernández i Elena Martín són les protagonistes d’aquesta coproducció entre Espanya, Argentina i França de Polar Star Films, Habitación 1520 i Paraiso Production.

Cris Gambín – Documental sobre el cinema en català

Anteriorment ja vam donar a conèixer a El cinèfil un tàndem de cine. Cris Gambín i Toni Pinel (The Kill Screen) ja han dirigit plegats uns quants curtmetratges. Ara mateix treballen en la que serà la seva òpera prima, un documental que analitza la producció de cinema en llengua catalana intentant esbrinar perquè costa tant veure pel·lícules en català al cinema.

cris gambin i toni pinel

Segons Gambín la idea surt d’una experiència persona quan va començar a dirigir curts. “Ens pensàvem que si el fèiem en castellà tindria més sortida i després ens vam adonar que on millor va funcionar va ser als Estats Units, Regne Unit i Catalunya. Llavors vam veure que si l’haguéssim fet en català haguéssim estat més còmodes i segurament hauria tingut el mateix ressò.” Pel documental (encara sense títol) entrevisten el director del FIC-CAT, Antonio Barrero, el director del Festival de Sitges, Àngel Sala, la presidenta de l’acadèmia del Cinema Català, Isona Passola, el crític de cinema Àlex Gorina, Isabel Coixet, Agustí Villaronga, Isona Passola i una bona colla de directors i productors catalans. La intenció de The Kill Screen es presentar el documental al FIC-CAT així que si tot va bé el podrem veure a partir del segon semestres del 2018.

Isabel Coixet – Elisa y Marcela

Després de l’enorme èxit i de la sorpresa dels 3 Goya de The Bookshop, Isabel Coixet no descansa. La directora catalana ja té guió, actrius i data de rodatge per Elisa y Marcela. Segons va explicar en declaracions a El cinèfil començarà a rodar-la el maig de 2018. “És la història real de dues dones que es van casar a Galícia l’any 1901 i la rodarem entre Galícia i Barcelona”. Segons Coixet és un cas real molt intens que fa anys que volia plasmar al cine. La cineasta assegura que no ha tingut cap recança pel fet que el seu proper llargmetratge porti associada l’etiqueta de Netflix. “Va sorgir la oportunitat de coproduir amb Netflix i la gent de Rodar y rodar i la productora andalusa La Nube. Per mi el que importa és fer històries i si són per Netflix que així sigui. No tinc cap prejudici”.

Maria Valverde y Natalia de Molina seran la Elisa i la Marcela de la pel·lícula que arribarà a la plataforma digital a finals del 2018 o principis de 2019. És possible que abans, però que abans hi hagi una explotació de la pel·lícula a sales comercials seguint, així, el camí invers de Fe de etarras que primer va estrenar-se a Netflix i després als cinemes.

Mar Targarona – El fotografo de Mathausen

És directora i productora i, fa pocs dies va finalitzar el rodatge de la seva tercera pel·lícula. El fotografo de Mathausen narra la història del fotògraf barceloní Francesc Boix, que amb l’ajuda d’altres espanyols va aconseguir salvar diversos negatius de fotografia que demostraven els horrors que s’havien comès en el camp.

directores catalanes

L’encarregat de donar vida al protagonista serà Mario Casas, qui estarà acompanyat per Alain Hernández (Cites), l’actriu Macarena Gómez (Pieles) i Richard Von Weyden. El film que s’estrenarà al llarg del 2018, es va rodar entre Barcelona i Budapest durant vuit setmanes.

- Advertisement -
Luana Valls
Nascuda al Brasil la Luana Valls és graduada en Periodisme, Cinema i Televisió per la Facultat de Comunicació Blanquerna. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació escrits com el 'Diari Ara' i 'El Periódico' i també té experiència en el camp del cinema de la mà de la productora catalana Batabat i realitzant la cobertura informativa de festivals de cinema arreu de Catalunya. Des del principi, unida a aquesta aventura cinèfila amb ganes i il·lusió

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents