Blogos de Oro posa contra les cordes el cinema i les sèries Blogos de Oro posa contra les cordes el cinema i les sèries
Al Saló del Cinema i les Sèries hi va tenir lloc una batalla per determinar quin bàndol era millor Blogos de Oro posa contra les cordes el cinema i les sèries

Fa pocs dies que va finalitzar una nova edició del Saló del Cinema i les Sèries, en la qual es va poder gaudir durant 3 jornades del millor del setè art, ja sigui en petita o en gran pantalla. Als darrers anys, però, s’ha generalitzat una lluita entre quins dels dos és millor, cinema o sèries? Un tema que sobretot s’ha produït entre els seguidors arran del llançament al nostre país de les plataformes streaming com Netflix, HBO o Movistar+ i la possibilitat de veure sèries quan un vol i quan vol per un mòdic preu mensual, mentre que la fórmula de reinvenció dels cinemes sembla que s’ha exhaurit i els preus no són del tot assequibles. Ara bé, aquests espais ofereixen una experiència més immersiva i pel·lícules que d’altra manera no es podran veure gràcies a les projeccions que ofereixen els cicles, festivals, mostres, etc.

Com que aquesta controvèrsia roman activa, sobretot a les xarxes socials, l’associació Blogos de Oro, que reuneix a mitjans en línia relacionats amb el cinema i les sèries per premiar cada any el millor de cada casa, va organitzar per primera vegada un col·loqui durant el Saló del Cinema i les Sèries on posava a debat quin dels dos bàndols eren millors. Per això, el públic assistent havia de decidir-ho amb unes cartolines de colors i 6 ponents (3 de cinema i 3 de sèries) defensaven la seva posició amb els millors arguments possibles. A la banda del cinema hi havia Tonio L. Alarcón (periodista i crític de cinema a Imágenes de Actualidad), Aureli del Pozo (director, guionista, actor i redactor al blog Cine Domingo) i Xavier Bernadet (col·laborador a la web Cinéfilos Frustrados), mentre que al de les sèries el formaven l’Amaia García (periodista i redactora de El Círculo del Fotograma), David Mulé (periodista i director del podcast sobre sèries La Constante) i Juan Carlos Ferrer (escriptor i crític a Cine en Serio). 

Abans de la Batalla Final, durant tota la setmana, es van realitzar diversos enfrontaments a Twitter on els seguidors havien de triar entre films i sèries clàssiques, entre els quals va guanyar el cinema per un ajustat quatre a set. Tota la batalla va estar presentada i animada per Jonatan Ros, membre de Blogos de Oro, que anava plantejant diverses temàtiques i les seves corresponents preguntes a debat. Cada bàndol havia de raonar i després el públic assistent havia de decidir amb unes cartolines de colors per quin es decantaven a cada ronda.

Amb una sala plena de gom a gom es va començar el debat sobre la durada i quin dels dos formats era millor explicant una història donant com a vencedor el sector dels films. Seguidament va sorgir la pregunta sobre quin acollia millor elenc que va fer pujar el marcador un punt per les sèries. El desempat va arribar amb el tema de la posada en escena on el cinema va ser el clar guanyador gràcies a les aportacions dels seus ponents. Respecte a la diversió oferta, els serièfils van saber utilitzar millor les seves armes i van tornar a empatar.

Després de 4 rondes molt ajustades el tema de la varietat i, sobre quin alberga el major nombre de gèneres, havia de desempatar, però la multitud va acabar dividida i la meitat va votar a les sèries i l’altre a les pel·lícules, deixant en un empat tècnic la gran batalla. 

Que aquest empat es produís era inevitable, ja que ambdós formats són 100% compatibles i tothom els consumeix tots dos, en major o menor quantitat. Es poden gaudir perfectament depenent de les circumstàncies i del que a un li vingui més de gust en un moment, però al cap i a la fi tots som amants i apassionats tant del cinema com de les sèries.  

Ylenia Cañadas

Ylenia Cañadas Cap de continguts d'El Cinèfil

Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària al Festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l’oportunitat de col·laborar com a crítica en diversos mitjans de comunicació. També col·labora amb altres mitjans pels quals realitza la cobertura de diversos festivals de cinema a nivell nacional i esdeveniments de caire cultural. Ha exercit com a Jurat Jove al Festival de Sitges, Jurat de la Crítica a TerrorMolins i Sant Cugat Fantàstic. És membre de l'Associació Catalana de la Crítica i de l'Escriptura (ACCEC). Col·labora fent ressenyes de locals per a Google. Entre les seves aficions destaquen les muntanyes russes, la fotografia, les manualitats i, per suposat, el cinema, especialment els gèneres de terror i animació.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*