L’amor d’una germana L’amor d’una germana
Belén Rueda protagonitza 'El cuaderno de Sara' L’amor d’una germana

Belén Rueda (El Pacto) és una de les grans actrius del cinema espanyol i és per això que quan s’anuncia un nou film seu sempre genera expectació. Avui arriba a les nostres pantalles El cuaderno de Sara, un thriller de guerra situat al Congo, on el personatge de Belén Rueda, Laura, ha viatjat per trobar a la seva germana desapareguda. Per tal que els lectors us en feu una idea ràpida, la pel·lícula és un Blood Diamond a l’espanyola, el film protagonitzat per Leonardo DiCaprio l’any 2006. La idea és la mateixa, posar el focus d’atenció en una realitat terrible coneguda per tothom però també generalment ignorada. En aquest cas, el film se centra en tot el que comporta el tràfic de cobalt: segrest de nens i nenes, violacions, matances de poblats sencers i el control de molts territoris pels denominats Senyors de la Guerra.

el cuaderno de sara

Com deia, El cuaderno de Sara recorda la història plantejada a Blood Diamond però sense la mateixa efectivitat. El film tracta de manera massa superficial el tema central, ja que si pretenia ser una denúncia, es queda a mig camí i el que veiem és l’exhibició de la seva protagonista en un seguit de situacions límit. Belén Rueda afirmava en una entrevista que falten papers d’acció per a dones i és veritat però crec que en aquest cas s’han centrat tant en aquesta idea, que la trama en si queda una mica coixa. Tot i que hi ha un fil conductor, que és la recerca i el rescat de la germana, la pel·lícula no deixa de ser una successió d’entrebanc rere entrebanc.

Els personatges estan poc aprofitats, tenen un gran potencial però no se’ls treu tot el suc que es podria. Sobretot amb un dels personatges centrals Hamir (Iván Mendes) que té una gran força però que no acaba d’arribar a l’espectador. La seva història, les seves motivacions i pors podrien haver-se introduït millor en el film i certs comportaments seus tindrien més sentit, sobretot en la part final de la pel·lícula.

VEREDICTE

El millor: que una realitat com la que es viu en aquella zona d’Àfrica es faci pública i arribi a la gran pantalla

El pitjor: el film està al servei de la seva protagonista i no al de la història

Nota: 5

Luana Valls

Luana Valls Cap de redacció d'El cinèfil

Nascuda al Brasil la Luana Valls és graduada en Periodisme, Cinema i Televisió per la Facultat de Comunicació Blanquerna. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació escrits com el 'Diari Ara' i 'El Periódico' i també té experiència en el camp del cinema de la mà de la productora catalana Batabat i realitzant la cobertura informativa de festivals de cinema arreu de Catalunya. Des del principi, unida a aquesta aventura cinèfila amb ganes i il·lusió

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*