‘Generació Merlí’: la fi d’una era ‘Generació Merlí’: la fi d’una era
La sèrie estrella de TV3 s'acomiada del públic amb rècord d'audiència ‘Generació Merlí’: la fi d’una era

A Catalunya podem comptar les generacions a partir de sèries d’èxit. Als 80 hi havia la Generació Dallas, als 90 la Generació Bola de Drac i ja al segle XXI els nous millenials es divideixen en dues generacions: la Generació Polseres i la Generació Merlí (separades només per cinc anys d’edat). Aquest gener TV3 ha posat fi a una de les sèries que més bones notícies ha donat a la ficció catalana. La 3a temporada de Merlí ha reunit una mitjana de 502.000 espectadors, amb una quota del 17,1 % unes xifres envejables tenint en compte la fragmentació de les audiències i el fràgil lideratge de la televisió pública catalana.

MERLI

En qualsevol cas no hi ha dubte que el producte ha estat un èxit de públic i ha repetit una fita que només Polseres vermelles havia aconseguit: tenir adolescents i joves catalans gaudint d’un producte en llengua catalana que els fa trempar. A l’era de Netflix i HBO això és molt i la prova que la TV ja no és només estar al sofà a les 22h esperant un contingut; també és la suma de tots el vídeos a la carta. Merlí ha sumat més de 10 milions de reproduccions del total de tres temporades i ara, a més, tindrà una segona vida fora de Catalunya. La sèrie ha estat adquirida per Netflix Espanya i Llatinoamèrica, per ETB del País Basc (que la doblarà a l’euskera), Canal+ Famille a França, i finalment per Movistar, Filmin i La Sexta a Espanya.

merlí netflix

El programa acaba la seva vida a la TV amb més de  73.000 seguidors a Facebook, més de 52.000 a Instagram i més de 22.900 a Twitter. A més, segons les dades de Kantar Media sobre l’audiència social de Twitter, en la tercera temporada es van fer 87.300 missatges que van obtenir 19,2 milions d’impressions. A la segona temporada van ser 131.400 missatges i 20 milions d’impressions i a la primera temporada 40.700 missatges i 5 milions d’impressions.

Tot plegat fa d’aquesta sèrie creada per Hecto Lozano tot un esdeveniment i una fita de la que TV3 pot estar més que satisfet i que sens dubte costarà d’igualar. De moment aquest dilluns 22 de gener, a l’hora de Merlí, s’estrena Benvinguts a la família una comèdia/drama produïda per Arca Audiovisual (Grup Filmax) i protagonitzada per Melanie Olivares, Yolanda Ramos Ivan Massagué i  Nao Albet entre d’altres. També hi tenen un paper Simón Andreu, Nonna Cardoner, Georgina Amorós, Miquel Fernández, Betsy Túrnez, Francesc Ferrer, Eva Santolària, Àlex Maruny i Aina Clotet.

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit dos curtmetratges, és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic i ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*