El procés porta a TV3 al lideratge del 2017 El procés porta a TV3 al lideratge del 2017
La televisió pública catalana ha estat la més vista a Catalunya per vuitè any consecutiu El procés porta a TV3 al lideratge del 2017

Ja son vuit anys seguits. Segons dades de Kantar Media, el 2017 la televisió pública catalana va tornar a ser la més vista a Catalunya fet que confirma un rècord històric: mai una mateixa cadena de televisió havia estat vuit anys seguits sent líder. TV3 tanca l’any amb una quota anual del 11,8%, a una distància d’1,7 punts de Tele 5. A més, aquest any ha pujat quatre dècimes i és la cadena generalista que més creix respecte al 2016 (d’11,4 a 11,8%)  Fent repàs històric, des de l’any 2010 fins ara, TV3 ha liderat 74 mesos del total de 96 d’aquest vuit anys. Tot i que en 10 anys ha perdut 2’8 punts, ha aconseguit mantenir-se com la televisió més vista al llarg de la dècada.

TV3 audiències

Els informatius com a referència

L’any 2017, sens dubte, ha estat marcat informativament pel procés d’independència de Catalunya. En aquest sentit un dels punts forts de la fidelitat de la població catalana a la seva televisió publica han estat els programes informatius en la seva diversa amplitud. En 268 dies dels 365 de l’any 2017, el programa més vist de la jornada ha estat alguna de les edicions dels telenotícies. Els programes més vistos de l’any a Catalunya quasi tots tenen relació d’alguna manera amb la política i excepte un partit del Barça tots han estat continguts de TV3. En primer lloc, se situa l’emissió del ple del Parlament del 10 d’octubre, amb 1.619.000 espectadors i un 52,3% de quota. El cinc continguts més vistos han estat durant l’últim trimestre de l’any i tots tenen relació amb el procés d’independència.

Programes més vistos 2017

Entre els espais més vistos de l’any a TV3 hi ha Polònia i l’especial Un vasco en Polònia, el reportatge Els dies clau del 30 minuts, el documental Las cloacas de interior del Sense ficció, el Piromusical de la Mercè i les Campanades de Cap d’Any que van ser seguides per 774.000 espectadors i van obtenir una quota del 35,4%, el millor resultat des del 2013.

Com ja vam explicar, el mes d’octubre va ser el que va marcar la gran diferència quant a audiències aquest 2017. TV3 va ser líder amb una quota del 17,5%, a 8,4 punts de La Sexta, segon classificat. Aquesta distància va marcar un nou rècord, des del gener del 1992, quan La 1 va assolir una diferència del 8,1% respecte del segon classificat. A l’octubre, els informatius i els programes especials dedicats a l’actualitat van ser líders, el 3/24 va fer un nou rècord d’audiència, amb un 3,3% de quota. Si sumem tots els canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals durant el 2017 han sumat conjuntament una quota de pantalla del 15,7%.

audiencies TV3 2017

En quantitat i en qualitat

Respecte la valoració qualitativa la televisió pública catalana treu pit i explica en un comunicat que “els informatius de TV3 són els més ben valorats pels espectadors que participen en el panell de l’empresa GFK: a més de liderar en credibilitat (95,7%) i en imparcialitat (88,4%)”. I tenint en compte aquest interès per les notícies també es significatiu l’auge del 3/24 que ha crescut un 25% respecte l’any anterior amb una quota del 2%. En la mateixa línia s’entén que, segons dades facilitades per Televisió de Catalunya el portal 324.cat, ha duplicat l’audiència respecte al 2016. De mitjana ha tingut 1,3 milions d’usuaris únics mensuals i va fer rècord a l’octubre amb 2,8 milions d’usuaris únics.

A internet, però també es nota l’interès per la ficció pròpia. Durant el 2017, l’audiència digital de TV3 ha augmentat un 30% en usuaris únics respecte a l’any passat. Les reproduccions de vídeo han superat els 105 milions, una xifra que representa una pujada del 33% des del 2016. Els cinc programes més vistos per internet han estat els Telenotícies, els programes Polònia i Els matins, i les sèries La Riera i Merlí.

Redacció

Redacció El cinèfil

'El Cinèfil' és un mitjà de comunicació dedicat a l’univers del cinema en tota la seva amplitud. El Cinèfil sigui una revista de cinema en xarxa i en català. Ens agrada definir-nos com una revista en xarxa perquè, a banda del web, també aprofitem les xarxes socials per a difondre i comunicar novetats i reflexions sobre el setè art. Ah, i tot plegat ho fem en català perquè és la nostra llengua. Gaudeix i que el cinema t'acompanyi... SEMPRE!

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*