La croada de ‘Han Solo’ La croada de ‘Han Solo’
Les dificultats per dirigir aquest projecte han deixat de ser un secret La croada de ‘Han Solo’

Han Solo és, potser una de les pel·lícules més “misterioses” de l’actualitat. No pel seu contingut o narrativa, sinó per haver tingut una de les produccions més complicades i atípiques dels últims anys. En primer lloc, la data d’estrena de Han Solo era la data d’estrena original pel film que havia de dirigir Josh Trank (Chronicle, 2012) abans de tota la polèmica que va envoltar a la seva versió de Fantastic Four del 2015, tot i que la 20th Century Fox va intervenir la producció completament i en va rodar dues quartes parts sense Trank i per acabar expulsant-lo del procés de post-producció i fins i tot de la promoció. Rumors que van semblar que sortien de Fox deixaven a Trank com un director absent, inexpert i indecís. No obstant això, els actors i l’equip sempre han parlat meravelles del director, i han contradit directament el que deien fonts no oficials de l’estudi. Tot i així, aquesta polèmica sembla que va ser massa per Lucasfilm. Trank va dir que volia fer projectes més personals, però l’ombra de la polèmica va pesar massa, es creu.

Lucasfilm, llavors, va avançar l’estrena de Han Solo a 2018. Havien agafat els flamants directors de 3 pel·lícules de molt èxit: la Lego Película y les dues pel·lícules de Infiltrados en… A més d’haver dirigit i escrit altres pel·lícules d’èxit moderat com Lluvia de Albóndigas 1 y 2 i a la productora d’Star Wars semblava que podrien fer una pel·lícula amb un toc de comèdia, però dins l’estil narratiu i cinematogràfic de l’univers Star Wars.

En aquest cas no la escriurien, com sí que ho van fer en les seves altres pel·lícules. Haurien de treballar amb un guió de Lawrence y Jake Kasdan. El primer, un veterà de la saga, que va escriure L’imperi contraataca y El Retorno del Jedi, a més de co-escriure El Despertar de la Fuerza. El problema va arribar quan, dos mesos abans de finalitzar el rodatge, Lucasfilm va començar a veure que ni l’equip estava content ni tampoc es veia que el que s’estava rodant fos el que s’havia acordat inicialment, i a això s’hi afegia el fet que Lord & Miller semblaven prioritzar la improvisació, ja que alteraven bastant el guió de Kasdan i feien més una comèdia que una pel·lícula d’Star Wars. La situació va escalar quan, fins i tot l’actor principal i part del repartiment, semblaven perduts amb tants canvis i l’equip tècnic molt insatisfet perquè la magnitud de la producció no permetia tanta improvisació.

Tres setmanes abans de finalitzar el rodatge principal, Lucasfilm va anunciar l’acomiadament dels directors al·legant “diferències creatives insalvables”. Això va ser també el que van declarar els directors. Res de nou, no era d’esperar que diguessin les veritables raons de forma oficial. Però fonts d’alta fiabilitat van rebel·lar la situació a la que es va enfrontar l’equip. Dos dies després, Disney anunciava a Ron Howard, un veterà i ja conegut de la casa, com a director per finalitzar-la, o almenys això semblava.

A part de rumors que no es farien només les 3 setmanes de rodatge restants sinó que certes parts de la pel·lícula es tornarien a rodar, fonts fiables van revelar que el rodatge d’escenes addicionals o de modificacions a escenes existents, arribava a cobrir el 80% de la pel·lícula. Poc després el personatge de Michael K. Williams (The Wire), per culpa de problemes d’agenda per completar el nou rodatge i passava a Paul Bettany, que ja havia treballat prèviament amb Howard a Una mente maravillosa i que és conegut de Disney per ser la veu de Jarvis primer i després per interpretar al personatge de Visión a la MCU. Això confirmava que el rodatge era més extens del que s’esperava.

Per últim, el mateix Bettany, va confirmar, 3 mesos després de finalitzar les 3 setmanes de rodatge en què va participar, que Howard va ser un canvi radical per la producció “La seva habilitat per gestionar el rodatge es tan fotudament brillant… Crec que va entrar i va ser com un làser, i va establir que s’havia de fer després d’haver vist el que s’havia rodat. I, llavors, les coses van seguir el seu curs, ja que tothom se sentia molt segurs amb ell. I donaven molt més de sí mateixos per això. Ha tornat a rodar moltes més escenes del que estava previst inicialment”.

L’última frase ho deixa bastant clar. Encara no està clar qui serà el director acreditat, ja que això ho decideix el Gremi de Directors Americans (DGA) i, fins que no tinguin la pel·lícula davant no podran decidir, però tot indica que segurament sigui Howard l’acreditat. De moment a imdb.com no acrediten ni Phil Lord ni Chris Miller com a directors de la pel·lícula i, en canvi, sí que ho fan amb Howard.

El misteri que comentàvem a l’inici del post, a part de qui seria el director, és el fet de quanta estona quedarà del rodat per Lord & Miller a la pel·lícula final i com serà una pel·lícula d’Star Wars dirigida pel director d’Apolo 13, Willow (que va produir George Lucas), El Código Da Vinci o Frost/Nixon. Tot i l’accidentada producció, la pel·lícula no ha endarrerit la data d’estrena, i manté el 25 de maig del 2018, que serà quan resoldrem aquests misteris.

Jonathan Guillén Ros

Jonathan Guillén Ros Universos compartits

Amant del cinema i cineasta des dels 16 anys, ha dirigit 9 curtmetratges, realitzat més de 50 vídeos professionals en diversos àmbits i també ha estat supervisor de FX per a 5 curtmetratges i 2 llargmetratges. A més, va estudiar periodisme i és un apassionat de tot tipus de cinema, tant per les pròpies pel·lícules com per la gent que hi treballa. Des dels 23 anys ha estat compaginant el seu treball com a cineasta amb el treball en el camp del Màrqueting Online, experiència que li ha donat una perspectiva molt àmplia sobre quin contingut posar i com posar-lo per atreure visites i lectors.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*