El negre que ha de venir el 2018 El negre que ha de venir el 2018
Thrillers, suspens i misteri que ens ha de portar el nou any El negre que ha de venir el 2018

S’acosta el cap d’any i com ja és habitual en aquestes dates, a part de les llistes, també cal centrar la mirada en allò que ens ha deixat l’any que estem a punt de tancar i el que ens porta el que estem a punt d’encetar. Així que, en aquesta secció negre, no serem originals i farem el mateix.

Aquest passat 2017 ens ha deixat un negre força memorable. Si comencem aquest anàlisi pel negre més nostrat podem esmentar la guanyadora del Gaudí a Millor pel·lícula, La propera pell, de Isaki lacuesta i Isa Campo, i protagonitzada per Emma Suárez i Alex Monner. Si ens traslladem al panorama espanyol veurem que el thriller va ser el gran vencedor dels premis de l’acadèmia nacional, els Goya, amb títols com Que dios nos perdone o Tarde para la ira. I el cinema internacional ens va portar Split, que tot i que té un toc més de superherois no deixa de jugar les cartes del joc negre com la intriga i el suspens. L’esfera escandinava (i americana) ens portava la primera adaptació del famós detectiu Harry Hole de l’autor noruec Jo Nesbø, The Snowman. Per adaptacions literàries també vam tenir la de l’autora espanyola Dolores Redondo amb El Guardián invisible, el primer volum de la seva trilogia.

Ara bé, aquest 2018 també ve carregat d’intriga, suspens i molt de negre. Fem un repàs als títols que ens esperen properament al cinema.

3 billboards outside Ebbing, Missouri

Mildred Hayes (Frances McDormand), una dona de 50 anys la filla de la qual ha estat assassinada, decideix iniciar pel seu compte una guerra contra la policia del seu poble ja que creu que estan més interessats a torturar els afroamericans que a fer justícia. Tot i que aquesta pel·lícula ja s’ha estrenat en més d’un festival, els cinemes espanyols la projectaran a partir del 12 de desmbre i ja ha estat nominada a més d’una categoria als Golden Globes.

Red Sparrow

Dominika Egorova (Jennifer Lawrence) és reclutada contra la seva voluntat per ser un “pardal”, una seductora ensinistrada del servei de seguretat rus. Dominika aprèn a utilitzar el seu cos com a arma, però lluita per conservar el seu sentit de la identitat durant el deshumanitzador procés d’entrenament. Quan troba la seva força en un sistema injust, es revela com un dels actius més sòlids del programa. El seu primer objectiu és Nate Nash (Joel Edgerton), un funcionari de la CIA que dirigeix la infiltració més confidencial de l’agència a la intel·ligència russa. Els dos joves agents cauen en una espiral d’atracció i engany que amenaça les seves carreres, les seves lleialtats i la seguretat dels seus respectius països. Un film d’acció al més pur estil James Bond  o Salt.

The commuter

Durant el seu trajecte habitual de tornada a casa en tren, un home de negocis feliçment casat comença a parlar amb una misteriosa passatgera. Aviat l’home es veurà embolicat en una conspiració criminal que amenaça de posar en perill tant la seva vida com la dels seus éssers més propers. Un altre thriller d’acció al més pur estil americà.

Ocean’s 8

La Debbie, germana d’en Danny Ocean, decideix cometre l’atracament del segle a la gala Met anual que se celebra a Nova York. El primer pas serà aconseguir l’equip criminal perfecte: Lou, Rose, Daphne Kluger, Nine Ball, Tammy, Amita i Constance.

All the money in the world

Film sobre el segrest a Itàlia el 1973 de John Paul Getty III i els desesperats esforços de la seva mare per aconseguir que l’avi del jove, el magnat del petroli John Paul Getty Sr., considerat un dels homes més rics del món, pagués el rescat.

The Post

Al juny del 1971, els principals diaris dels EUA, entre els quals es trobaven The New York Times i The Washington Post, van prendre una ferma posició a favor de la llibertat d’expressió, informant sobre els documents del Pentàgon i l’encobriment massiu de secrets per part del govern, que havia durat 4 dècades i 4 presidències nord-americans. En aquest moment, Katherine Graham (Meryl Streep), primera dona editora del Post, i el director Ben Bradlee (Tom Hanks) intentava rellançar un diari en decadència. Junts van decidir prendre l’audaç decisió de donar suport al The New York Times i lluitar contra l’intent de l’Administració Nixon de restringir la primera esmena… Història basada en els documents del Post que recollien informació classificada sobre la Guerra del Vietnam. La seva publicació va generar un enorme debat sobre la llibertat d’expressió i va acabar en una dura batalla legal davant el Tribunal Suprem.

Irene Solanich

Irene Solanich Cap de redacció d'El cinèfil

Traductora, correctora i docent d’idiomes durant el dia i enamorada del gènere negre i del terror durant les hores lliures. Actualment compagina la feina i col·laboracions en diferents mitjans amb un programa de doctorat (en literatura negra) a la Universitat de Vic. Les seves hores lliures se sortegen entre a lectura, el cinema i l’escriptura.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*