Raons per veure… les pel·lícules més místiques del Sitges 2017 Raons per veure… les pel·lícules més místiques del Sitges 2017
Algunes recomanacions que ens ha deixat el festival Raons per veure… les pel·lícules més místiques del Sitges 2017

No ens pot estranyar que una pel·lícula com Jupiter’s Moon hagi guanyat el festival de cinema de Sitges en la seva edició número 50. El film presenta una original i molt interessant combinació de cinema de denúncia social sobre la situació dels refugiats que arriben a Europa, amb un aire de thriller fantàstic molt del gust del festival. Però a més, hi ha un tercer element d’aquest film que s’ha deixat notar a molts dels altres títols vistos al festival: l’aire espiritual i místic de la proposta. En aquest cas, la capacitat de levitar del protagonista, un jove refugiat sirià que portarà a un metge caigut en desgràcia a expiar tots els seus pecats.

Aquesta aureola de Jupiter’s Moon s’ha percebut en altres pel·lícules de festival i, per això, avui us donem algunes raons per veure els films més místics del Sitges 50:

A ghost story

Una de les joies del festival, el film de David Lowery protagonitzat per Casey Affleck i Rooney Mara, comença com una intimista història d’amor marcada per la tragèdia i el dol, per acabar-se convertint en una emotiva reflexió sobre el pas del temps, els records i la memòria, tot explicant des del punt de vista d’un fantasma que sembla qüestionar-se sobre la seva pròpia existència. Sensible, original, màgica i colpidora, A Ghost story és un must see de la temporada.

The book of Birdie

La directora Elizabeth E. Schuch ens explica la història de Birdie, una adolescent fràgil i amb una imaginació massa desbordant, que es traslladada a un convent aïllat de monges. Allà començarà a tenir unes visions i fantasies que aniran a més quan conegui i s’enamori d’una altra noia. El film, que destaca per la seva aposta visual, juga amb la iconografia mística com a element principal sense acabar-nos d’aclarir si Birdie és una santa o una posseïda. Aquesta és la gràcia d’un film irregular i provocador, entre la innocència i la perversió.

November

A Sitges hem pogut veure diverses mostres de cinema procedent de països de l’est, com aquesta fascinant raresa signada per l’estonià Rainer Sarnet i que es basa en un bestseller literari del seu país. November ens acosta a una comunitat de l’Estònia pagana, on la població ha de lluitar contra el fred, però també conviure amb homes-llop, amb una plaga i amb els esperits que conviuen amb els humans. En aquest món estrany res no és tabú, i la gent està disposada a vendre’s l’ànima a unes estranyes criatures de metall i fusta, anomenades kratts. En aquest context trobem Liina, la qual ha decidit recuperar el seu estimat Hans costi el que costi, encara que calgui recórrer a la màgia negra. Segurament és una de les pel·lícules més críptiques i difícils d’entendre però al mateix temps, el seu aire místic i poètic la converteix en un dels títols més suggeridores i fascinants.

Judith Vives

Hotel Elèctric

Hotel Elèctric En poques paraules...

A l'Hotel elèctric s'hi allotja un col·lectiu capitanejat per Jesús Gonzàlez i Judith Vives dedicat a la promoció i divulgació de la cultura cinematogràfica. Organitzen projeccions, cinefòrums i cursos amb l'objectiu d’obrir espais de debat i intercanvi d’idees i coneixements al voltant del cinema i l’àudiovisual. També impulsen el Mercat del Film, jornada de projeccions i debat al voltant de l’audiovisual local i fan cursos i tallers de cinema. També gestionen la plataforma 2.0 #CinemaCatala a Facebook i Twitter però sobretot, gaudeixen del cinema!

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*