Susan Sarandon: “Hollywood ja no és la meca del cine” Susan Sarandon: “Hollywood ja no és la meca del cine”
L'actriu va impartir ahir una masterclass al Festival de Sitges Susan Sarandon: “Hollywood ja no és la meca del cine”

El terme masterclass no li agrada massa a Susan Sarandon. Ella prefereix dir-ne conversa. Sigui com sigui aquest dissabte 7 d’octubre, alguns afortunats visitants del Festival de Sitges van poder compartir una estona amb aquesta gran dama del cinema. Sarandon rebrà el Gran Premi Honorífic d’aquesta 50a edició del festival i estarà present durant la projecció d’una de les seves pel·lícules més emblemàtiques dins el gènere fantàstic, The Rocky Horror Picture Show (Jim Sharman, 1975).

L’acte va estar presidit per Àngel Sala, director del festival, i també hi van ser presents dos actors membres de l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya, Sergi Mateu i Àlex Casanovas.

masterclass susan sarandon

Foto: Sitges Film Festival

Com afrontar un nou projecte

Després de donar la benvinguda a tots els assistents i agrair-li la seva presència Susan Sarandon es va obrir directament el torn de preguntes a la gent del públic. La majora van anar encaminades a com es prepara i com afronta un nou projecte. Com que és una persona molt perfeccionista Sarandon sempre mira de donar el millor d’ella i s’exigeix el màxim d’eficiència des del primer moment, ja amb la primera lectura del guió. Després d’haver-lo rellegit diverses vegades i haver subratllat tot el que no li queda clar, es reuneix amb el director per tal d’estar segura d’entendre el que aquest vol explicar i transmetre en cada escena. Explicava que a ella li agrada poder participar en el “perfeccionament” del guió, i aportar detalls del seu personatge o detectar parts redundants del guió que creu que es poden eliminar, per tal d’afegir informació més rellevant.

Segons explicava ella mateixa, li agrada molt veure documentals i estar al dia de tot, ja que, tota aquesta informació després pot utilitzar-la en els seus projectes. Com dèiem, gaudeix molt quan pot introduir petits canvis o afegir detalls en els seus personatges per fer-los més reals o per tal que s’adaptin més a la idea que té ella del seu personatge.

A l’hora d’afrontar un nou rol, no l’espanta el fet que sigui una persona molt diferent d’ella mateixa, ja que creu que la majora de gent no som tan diferents els uns dels altres. Es tracta d’obrir el teu cor i llençar-te al repte, segons l’actriu. En molts casos es tracta d’una immersió forçada a una altra manera de veure i entendre la vida però, el seu mètode es basa a buscar en la seva pròpia experiència, situacions que puguin ser semblants a les que viu el seu personatge per anar trobant punts en comú.

Hollywood perd l’epicentre

Evidentment, Hollywood segueix sent el centre neuràlgic de la indústria cinematogràfica però entesa des d’una perspectiva, la dels diners. Segons Sarandon, a Hollywood ja no pensen com a creadors o artistes, sinó que tenen mentalitat de banquers, només els preocupa fer grans blockbusters que els omplin les butxaques de bitllets. Tot i així, també es mostrava optimista en parlar de la gran quantitat de noves plataformes i mitjans que permeten veure tot tipus de cinema.

En aquest sentit, quan li van preguntar sobre què ha de passar a Hollywood per tal que en un film hi aparegui una dona madura com a protagonista i un noi guapo al darrere, simplement va afirmar que el que cal és que l’audiència es cregui la relació. Sigui un home gran amb una noia, al revés o una dona amb un peix (fent al·lusió als protagonistes del nou film de Guillermo del Toro, The Shape of water), el que ella busca és veure una connexió real. El problema de la major part de la indústria, segons Sarandon, és que fan històries sobre tios i ties que a ells els agradaria follar-se.

Un últim regal

L’última pregunta va anar a càrrec de Sergi Mateu que li va demanar un consell per a tots aquells actors i actrius que segueixen apostant pel cinema però que es troben amb grans dificultats. Per a Sarandon explicar històries és important perquè expliquen qui som i què volem i, segons ella la feina d’actor és aquella que fas perquè realment t’agrada i quan no pots fer-la fa mal. Actualment vivim un moment de tensió entre el que és art i el que és comerç però segons l’actriu, fer pel·lícules ara és més fàcil, no a nivell de distribució que és més complicat, però sí en el sentit que ara hi ha molts més mitjans. No cal comptar amb grans pressupostos per dur a terme un projecte i va posar l’exemple del seu fill que és director. Per acabar, va obsequiar el públic amb una gran frase que segur que a més d’un acompanyarà durant molt de temps, “sou els guardians dels somnis”.

masterclass susan sarandon

Una de les grans curiositats de la jornada va ser que l’actriu de Las brujas de Eastwick va afirmar que quan es retiri del món de la interpretació té pensat provar sort en la indústria del porno. A parer seu, els films que es fan avui no donen una imatge real del que són les relacions sexuals i tampoc del que els agrada a les dones. Segons ella, es deu a un problema de males interpretacions i també a què segurament es necessiten millors guions, caldrà veure si finalment Sarandon decideix posar-hi remei pel seu compte.

Luana Valls

Luana Valls Cap de redacció d'El cinèfil

Nascuda al Brasil la Luana Valls és graduada en Periodisme, Cinema i Televisió per la Facultat de Comunicació Blanquerna. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació escrits com el ‘Diari Ara’ i ‘El Periódico’ i també té experiència en el camp del cinema de la mà de la productora catalana Batabat i realitzant la cobertura informativa de festivals de cinema arreu de Catalunya. Des del principi, unida a aquesta aventura cinèfila amb ganes i il·lusió

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*