De secretismes i altres intimitats De secretismes i altres intimitats
'Big Little Lies' va guanyar 5 premis Emmy en l'última edició De secretismes i altres intimitats

El passat 17 de setembre es va celebrar la 69a edició dels premis Emmy, els quals valoren la qualitat de productes televisius, és a dir, sèries. Una de les clares guanyadores va ser el producte d’HBO, Big Little Lies. Una sèrie protagonitzada pel triangle Nichole Kidman, Shailene Woodley i Reese Withserspoon, entre d’altres grans actor.

La proposta d’HBO consta de 8 episodis els quals van teixint un entramat que culmina amb un crim. El públic és conscient d’aquest fet des del principi de la mini-sèrie, però no serà fins als últims minuts que se’n descobriran els detalls més sucosos: el la identitat del mort, la del possible assassí, els motius, etc. La sèrie està construïda de manera que se segueix la vida de les tres dones protagonistes, les quals comparteixen el fet de portar els seus respectius fills a la mateixa escola, i aquestes escenes s’intercalen amb plans molt breus de declaracions policials d’alguns dels altres pares i mares de l’escola. Per tant, el fil que tot ho uneix és sempre el centre educatiu dels menors.

Els secrets reprimits de les tres dones, i el fet que la informació gotegi de mica en mica al llarg dels 8 episodis, provoquen una gran explosió final com a clímax de l’acció. La sèrie aconsegueix transmetre una sensació d’ofec constant que només es veu alleugerit al capítol final. Un retrat intimista i feminista de les diferents situacions familiars és el que millor defineix aquesta sèrie.

La visió superficial d’unes mares neuròtiques amb problemes d’escola de pagament pot no acabar d’enganxar a primera vista l’espectador, i és que el pilot no és cap meravella en comparació amb el que aporta més tard la sèrie. Però el que prometia ser Desperate Housewife amb problemes maternals aporta una trama molt més profunda. Els impulsos i motivacions que les mouen a fer el que fan queden ben explicades a través d’un guió impecable. Unes converses a simple vista superficials perquè que res queda dit en va, tot té conseqüències i tot evoca a una altra acció.

Tot i que totes tres (amb unes secundàries també de luxe) compartiran moments comuns i de confessions, serà en la comoditat i intimitat de les seves vides privades on veurem realment el rerefons de cada una d’elles. És precisament aquest segon pla on les actrius desenvoluparan tot el potencial i on podrem apreciar el perquè de totes les conseqüències que han de venir.

L’últim episodi és la culminació perfecte d’una sèrie que no podria ser més rodona. No només es desvetllaran els detalls del cas criminal que s’investiga, sinó que també és on es posarà en evidència la complicitat femenina en casos com els que es mostra. Un canvi radical de pensament eixamplarà la visió de tots els que han viscut el drama final i culminarà de la millor manera que podia culminar.

Veredicte

Agradarà a: amants dels retrats més intimistes.

No agradarà a: qui busqui una sèrie policíaca centrada en la resolució d’un crim.

Enganxòmetre: 8

Irene Solanich

Irene Solanich L'escena del crim

Traductora, correctora i docent d’idiomes durant el dia i enamorada del gènere negre i del terror durant les hores lliures. Actualment compagina la feina i col·laboracions en diferents mitjans amb un programa de doctorat (en literatura negra) a la Universitat de Vic. Les seves hores lliures se sortegen entre a lectura, el cinema i l’escriptura.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*