Quines conseqüències pot tenir una nit de borratxera? Quines conseqüències pot tenir una nit de borratxera?
'The night of' té 5 nominacions als Emmy d'enguany Quines conseqüències pot tenir una nit de borratxera?

De tots és sabut el gran encert per part d’HBO amb Joc de trons, però també cal parlar d’altres productes de la cadena nord-americana, especialment ara que tenim els premis Emmy a tocar (17 de setembre), ja que aquesta sèrie és una de les nominades a Millor minisèrie, Millor actor de minisèrie per a Riz Ahmed i John Turturro i Millor actor secundari de minisèrie per a Bill Camp i Michael Kenneth Williams.

The night of va aparèixer com qualsevol minisèrie, però va saber-se explotar all llarg dels 8 capítols que la conformen. Una trama policial a simple vista d’allò més senzilla. Un noi d’origen musulmà surt de festa durant una nit que li canviarà la vida. La idea d’agafar d’amagat el taxi del seu pare, de portar una autèntica desconeguda fins a casa seva, de seguir-la fins al pis, de consumir drogues i d’un seguit de jocs perillosos no va resultar la millor de les decisions per a Naz (Nasir) (interpretat per Riz Ahmed), ja que l’endemà es despertarà a la cuina del mateix pis però amb el cadàver de la noia al llit, sense ser conscient de res del que va passar la nit anterior. Totes les pistes i indicis apunten a ell. Un dels casos més clars i simples de la història. Però si una cosa ens ha ensenyat la ficció és que les coses no són fàcils, a part, queden 7 capítols per omplir.

És així com Naz ingressa a la presó pendent del procés judicial que s’ha d’esdevenir, i com un advocat, John Stone, se sent atret pel seu cas. De fet, més que atracció pel cas, és atracció a la seva pròpia supervivència per la necessitat d’ingressos, però al cap i a la fi, ell és el personatge que portarà el pes de la sèrie. Al meu parer, el personatge de John Stone, interpretat magníficament per John Turturro (saga Transformers), és el colofó perfecte d’una sèrie que poques coses li manquen. Un personatge desgavellat, amb uns tocs d’humor negre encaixats a la perfecció en una trama tràgica i que faran encara mes dramàtica la situació dels personatges principals.

Però és que per parlar d’interpretacions hauríem de parlar d’un gran nombre de personatges. La jove advocada, Chandra Kapoor (Amara Karan), que en un principi defensarà l’acusat com a advocada d’un gran bufet, Salim Khan (Peyman Moaadi) el pare d’en Naz, Safar Khan (Poorna Jagannathan) la mare del sospitós o Freddy Knight (Michael K. Williams) presoner amb influències. De fet, la sèries aconsegueix que cada personatge tingui els seus matisos i evolucions. Cap és pla i tothom té clar quin és el joc a jugar. Un trencaclosques de bones interpretacions i un guió al detall fan que el cas criminal passi a un segon pla i ens centrem en les seves vides i en com es pot solucionar el caos que s’hi ha creat.

El ritme lent i pausat de la sèrie pot aconseguir fer enrere més d’un espectador. Però paciència, val la pena. El ritme es marca a través de les accions que en deriven: l’ingrés a presó d’en Naz i la posterior caiguda en picat de la seva vida, la destrucció de la família del sospitós i els alts i baixo de la vida d’en John. Una successió i entramat de vides patètiques caigudes en la misèria, però entrellaçades per l’esdevenir del cas.

Malgrat totes les alabances crec que també mereix un petit apunt negatiu de cara l’últim episodi. Tot amant dels drames policíacs espera i desitja un final tancat, on s’esbrina qui és l’assassí i que ens sorprengui la identitat (normalment aquest és el gir narratiu més recurrent). Tot i que en aquest cas arribem a saber-ne la identitat, no ens deixa clavats al sofà, no és un “no ens ho esperàvem”, no trenca l’ambient i capgira l’acció. I això, sovint decep. Però malgrat el detall, la sèrie no perd potència i es manté amb el ritme que agafa des del principi fins l’últim minut.

Veredicte

Agradarà a: amants de les sèries policíaques i dels que gaudeixen amb els matisos dels personatges ben travats

No agradarà a: als que busquin acció trepidant i una sèrie policíaca de persecucions

Enganxòmetre: 7

Nota: 8,5

Irene Solanich

Irene Solanich L'escena del crim

Traductora, correctora i docent d’idiomes durant el dia i enamorada del gènere negre i del terror durant les hores lliures. Actualment compagina la feina i col·laboracions en diferents mitjans amb un programa de doctorat (en literatura negra) a la Universitat de Vic. Les seves hores lliures se sortegen entre a lectura, el cinema i l’escriptura.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*