El ‘Drácula de Denise Castro’ ensenya els ullals El ‘Drácula de Denise Castro’ ensenya els ullals
La directora de 'Salvación' ha rodat la seva pròpia versió del clàssic barrejant terror i comèdia El ‘Drácula de Denise Castro’ ensenya els ullals

L’any 2017 és l’any Drácula. Ho és perquè com podeu veure en aquest reportatge hi ha un munt d’efemèrides relacionades amb l’obra més coneguda de Bram Stoker. En aquest sentit, no només el Festival de Sitges s’ha bolcat en la commemoració i reivindicació de l’obra, la directora barcelonina, Denise Castro, està enllestint de la seva pròpia versió del clàssic. Aquesta adaptació, però, no és del tot canònica ja que la pel·lícula Drácula de Denise Castro narra les peripècies d’una directora barcelonina que es diu Denise Castro i el seu equip en el rodatge d’una nova versió de Drácula a Transilvania. Metacine que narra amb humor però sense renunciar al terror com n’és de difícil rodar una pel·lícula al nostre país quan no tens gaire recursos per fer-ho. Per veure que la cosa no va de broma podeu fer un cop d’ull al primer tràiler que presentem en exclusiva.

Transilvània, l’origen de la llegenda

Denise Castro ja va tastar amb Salvación la temàtica vampírica però el seu segon llargmetratge va un pas més enllà i, malgrat que el títol del seu nou film pugui semblar presumptuós, darrere hi ha molta crítica, ironia i fins i tot autoparòdia. El resultat és una barreja de gènere found footage, vampirs i comèdia negra que està previst que arribi a les sales a finals d’any. A banda del tràiler, podem veure també el primer pòster de la pel·lícula i les primeres imatges.

El desembre de 2016 la directora va reunir un equip petit d’actors i tècnics i va anar a Transilvània a rodar la seva pròpia versió de Dracula. Amb un guió a mitges i sense un pla de rodatge clar van rodar el que van poder a Romania, al castell de Bran, la localització que va inspirar el propi Bram Stoker per escriure la seva novel·la més cèlebre. Un cop allà tot va sortit malament. L’actriu protagonista Claudia Trujillo s’ha sentit enganyada… El seu xicot i coprotagonista Ricard Balada l’ha convençut per formar part d’un projecte que no té ni pressupost ni un objectiu clar. La tensió i el mal rotllo es nota durant tot el rodatge. El càmera Alfredo Ruiz fins i tot es pensa que cobrarà per la feina. Il·lús… A tot això, la directora Denise Castro, obsessionada pels vampirs i xucladors de sang, continua gravant perquè el seu somni s’ha de fer realitat. El seu nom s’ha d’incorporar a la Dracula society de Londres i aquest és el projecte que ho farà possible.

Segurament heu notat que l’argument és seriós però a la vegada no ho és. Doncs just aquest és l’esperit del projecte: l’humor, la critica del cine low cost i les ganes de riure (per no plorar) de la situació actual del cinema de gènere en aquest país. Amb un equip molt reduït i un pressupost ajustat la realitat es barreja amb la ficció en un film on, d’entrada no sabem on comença la veritat i on s’amaga la fantasia.

“El que volem és fer un mockumentary, un fals documental on mostrar que tot val per fer una pel·lícula low cost però sense renunciar al terror característic del gènere vampíric“, explica Denise Castro. En altres paraules tot és una immensa parodia explicada en primera persona pels propis membres de la pròpia pel·lícula. El film es troba ara en plena fase de post-producció després del rodatge que, com dèiem, va tenir lloc l’hivern passat entre exteriors al Romania i interiors a Barcelona.

Una nova productora al cine de gènere català

Tot allò que suposadament pretén criticar el film és en gran part real. Alfredo Ruiz, Daniel García i Denise Castro van crear a finals de l’any passat Vampi Films, una nova productora que es dedicarà a la producció de cine de gènere de baix pressupost i que debutarà amb aquesta versió sui generis de Dràcula. “Hem rodat amb un format multicàmera fent servir telèfons mòbils, GoPro i càmeres professionals per amplificar la sensació de found footage ja que el que veuran els espectadors serà sempre el que mostraran les pròpies càmeres de l’equip”, aclareix la directora.

L’objectiu dels productors és continuar explorant l’univers vampíric que ja van tastar amb Salvación, estrenada al Festival de Sitges l’any passat amb Ricard Balada també com a protagonista i que es podrà trobar en breu en DVD. A banda d’aquest Dràcula, també podem veure la feina de Denise Castro darrere les càmeres a Maniac Tales una pel·lícula feta per cinc directors i produïda per Kike Mesa que va endur-se el Premi de la Crítica a la Millor Pel·lícula al 3r Sant Cugat Fantàstic i el Premi del Jurat al Millor Guió. El capítol que ha rodat Castro segueix a uns adolescents que es colen en una mansió per banyar-se a la piscina i es troben una “Calavera dels desigs”.

Els protagonistes potser haurien de pensar dues vegades el que demanen perquè pot ser que es compleixi… El rodatge va ser en anglès en una Badalona que pretén ser Los Angeles. El film va tenir la seva premiere al Festival de Màlaga al mes de març i després de Sant Cugat continua el seu recorregut festivaler abans de l’estrena que encara no té data oficial.

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha fet de cap de premsa d'un parell de pel·lícules catalanes i és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

  • Santichan

    21 de juliol de 2017 #1 Author

    Com a fan teva, estic esperant veure-la. Que et vagi molt bé.

    Respon

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*