‘Estiu 1993’, gran guanyadora de la 10a edició del FIC-CAT ‘Estiu 1993’, gran guanyadora de la 10a edició del FIC-CAT
El film de Carla Simón suma un guardó més a la ja llarga llista de reconeixements ‘Estiu 1993’, gran guanyadora de la 10a edició del FIC-CAT

La pel·lícula Estiu 1993 de la directora Carla Simón és la gran guanyadora de la 10a edició del FIC-CAT. El film que s’estrenarà el proper divendres 30 de juny, ha aconseguit el premi dels dos jurats: el Jurat Oficial del festival i el de Nova Crítica. La directora, en una entrevista a El cinèfil ha explicat que continua sorpresa pels èxits que està recollint la seva primera pel·lícula i encara no ha baixat del tot del núvol. “És molt fort perquè realment hi ha moltes pel·lícules i és molt fort que estem aconseguint tot això”. Estiu 1993 ve ja avalada pel premi a la millor pel·lícula al Festival de Màlaga i un guardó a la millor òpera prima a la Berlinale.

“Al principi estava molt escèptica, perquè els premis depenen d’un jurat i de la seva sensibilitat als temes de les pel·lícules. Després, però, quan hem anat a altres lloc i hem vist que més jurats han reconegut la pel·lícula i a sobre reps la resposta de la gent… És molt heavy! Quan em diuen gràcies em sembla una cosa molt forta i la veritat és que em segueix sorprenent”, admet Simón.

Estiu 1993 no ha estat l’únic guardó de la nit. El Festival Internacional de Cinema en Català ha premiat els millors treballs de cadascuna de les categories a concurs. Després de 6 dies de projeccions, amb 21 sessions programades i 80 produccions seleccionades, el FIC-CAT baixa el teló de la desena edició amb la gala de cloenda, conduïda per l’humorista Toni Albà, que no ha deixat de fer veus de celebrities i amanir la gala amb el seu histriònic sentit de l’humor.

També hi ha hagut una menció especial del Jurat per Incerta Glòria, amb guió de Coral Cruz i Agustí Villaronga i direcció d’Agustí Villaronga. En aquest cas el jurat ha destacat “la qualitat de la producció, l’excel·lència en l’adaptació d’un clàssic de la literatura catalana contemporània i la capacitat de connectar amb un públic molt ampli”.

Rodatge Incèrta glòria

El premi al millor guió cinematogràfic ha estat per La propera pell, un text d’Isaki Lacuesta, Isa Campo i Fran Araujo. En aquest apartat el jurat també ha fet una menció especial al documental Cucli, amb guió i direcció de Xavier Marrades “per haver creat una història singular, original i amb una gran força metafòrica”.

El veredicte popular, el premi del públic, se l’ha endut el documental El viatge de l’Unai d’Andoni Canela amb guió de Julio Mazarico, Meritxell Margarit i Unai Canela. Premi al millor documental, però ha estat per Sasha, amb guió i direcció de Fèlix. El Premi al millor curtmetratge se l’ha endut el curt rodat a Txernòbil Graffiti, un treball de Lluís Quílez que va estar nominat al Gaudí i al Goya en aquesta categoria.

El Premi Honorífic que atorga l’organització del Festival i enguany ha dedicat als guionistes, ha estat per la guionista i directora Rosa Vergés, per la seva llarga trajectòria en el món cinematogràfic i, especialment, en l’àmbit del guió. La premiada ha agraït especialment el premi pel fet de reconèixer la feina d’una dona. “És una manera de fer visible els que normalment som invisibles”. Vergés ha encoratjat les noves generacions a deixar de pensar que són cucs i mirar endavant per quan esdevinguin papallones.

La resta de premis del festival en altres categories són els següents

Premi al millor guió escrit

Címbals, guió d’Artur Trias per a un curtmetratge de ficció.

Premi Jove 48 hores

Les coses són allí, curtmetratge de Lia Guasch. Tarragona. 2017

Premi a la millor producció de les comarques tarragonines

Baix a mar, els estius a la Torredembarra dels anys 20 als 40 del segle xx, documental de Maria Roig. Torredembarra –Tarragona. 2016

Premi a la millor producció d’un centre educatiu

Clic!, curtmetratge de l’alumnat de batxillerat de Cultura Audiovisual de l’Institut Llucmajor amb direcció de Víctor Castells. Palma –Illes Balears. 2016

Premi al millor videoclip

Previsions d’acostament del grup Blaumut, amb guió i direcció de Paul Carr. Deliris. Barcelona. 2016

Redacció

Redacció El cinèfil

'El Cinèfil' és un mitjà de comunicació dedicat a l’univers del cinema en tota la seva amplitud. El Cinèfil sigui una revista de cinema en xarxa i en català. Ens agrada definir-nos com una revista en xarxa perquè, a banda del web, també aprofitem les xarxes socials per a difondre i comunicar novetats i reflexions sobre el setè art. Ah, i tot plegat ho fem en català perquè és la nostra llengua. Gaudeix i que el cinema t'acompanyi... SEMPRE!

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*