‘Fist of Jesus’, de David Muñoz i Adrián Cardona ‘Fist of Jesus’, de David Muñoz i Adrián Cardona
Els cineastes han obtingut molts premis per la seva filmografia en diversos festivals de cinema ‘Fist of Jesus’, de David Muñoz i Adrián Cardona

Adrián Cardona és un jove cineasta que va néixer al 1980 a Eivissa i va estudiar Belles Arts a la Universitat de València. Està molt valorat com a artista plàstic. Per contra, David Muñoz va néixer a Barcelona, gairebé el mateix dia que el seu company d’aventures i amb les mateixes ànsies de crear cinema de qualitat amb humor. Com a directors de cinema han realitzat curts i llargmetratges que han estat premiats com Brutal Relax o el recull de curts Zombie World, entre els quals es troba Fist of Jesus.

La idea del curtmetratge va sorgir quan el David era petit, ens explica que “als 7 anys em vaig canviar a una escola catòlica, dibuixava molt a religió i, tot i endur-me algun clatellot, van ser la base per Fist of Jesus. A més a TV3 vaig veure Life of Brian i em va fascinar. 25 anys més tard, desprès d’acabar Brutal Relax, vaig transmetre les idees aquestes de petit a l’Adrià, ja guionitzades, ell va afegir més salvatgisme i així va néixer el curt.”

Realitzar cinema és tot un repte i per a ells no va ser menys, ja que la manca de diners, mitjans i equip va afectar. “Va ser molt dur, ja que érem un equip de 5 persones per a realitzar tot, des de la direcció, FX, producció, menjar, ser els extres que reben els cops, vestuari i making of. Durant dues setmanes gairebé no varem dormir i cada matí havíem de carregar amb els morts durant més d’una hora per a pujar-los al set, semblava un campament de treballs forçats. Tot i sent els directors, perdíem quilos i guanyàvem cicatrius.  Si ja és complicat fer un curt, quan vols fer quelcom d’època i amb tants FX és una bogeria” esmenta en David.

El curtmetratge va circular per molts festivals de cinema obtenint èxit per allà on passava. El cineasta explica que no esperava tanta repercussió i desconeix quants premis en portarà, ja que va deixar de seguir el seu rastre quan es va apropar als 80 i quan van arribar als 100 enviaments a festivals van parar. Fist of Jesus es va fer viral, ja que es va filtrar i en molts esdeveniments es va retirar la opció a projecció, però els fans escrivien demanant més, per això l’equip va començar a crear merchandising, així es feia més rentable i ampliava l’univers, fet que interessava per a desenvolupar la pel·lícula. Cal destacar que la majoria de premis que té van ser atorgats pel públic i la gent el reconeix, fins i tot, pel carrer.

En tot rodatge hi ha moment anecdòtics pel record i un curtmetratge amb Jesús com a protagonista no va ser l’excepció, ja que “un dia tornant del rodatge en Marc Velasco, l’actor que interpreta a Jesús i jo, varem trobar una dona gran que havia caigut a una rasa amb dues cabres i no podia treure-les. Tots dos varem saltar per a ajudar a ella i als animals. Al cap i a la fi, Jesús havia de fer alguna cosa bona”, ens explica el cineasta en to d’humor.

Recentment, David Muñoz ha estat pel festival de Cannes, però gairebé no va tenir temps per a veure films ni gaudir del festival, però té clar que hi tornarà. Li ha semblat massa esbojarrat, ja que està allunyat del públic, només es pot accedir si et algú del sector i la gent s’acumula als carrers demanant entrades. “No m’ho imaginava així, estic acostumat a altres festivals on et trobes en contacte amb l’audiència i és una experiència molt gratificant per a una projecció. El més interessant és poder fer contactes amb productors d’arreu del món que es puguin interessant pel gènere i, el cert, que el nostre petit pitching amb el tràiler va funcionar molt millor del que imaginava, com a market Cannes és el millor que he vist.”

Actualment, tots dos cineastes desitgen poder realitzar el llargmetratge, però fins que no estiguin rodant-la realment no ho celebraran. A més, els 5 que van realitzar el curt estan mirant de fer un altre seguint la línea de Mad Max. “Esperem que surti encara millor que els anteriors, ja que li trobem molt potencial. De moment hem començat a preparar-lo, però de nou sense mitjans i és complicat quadrar temps per a realitzar-lo. Caldrà esperar a finals d’estiu per veure si estem preparats o no”, conclou el director.

Ylenia Cañadas

Ylenia Cañadas Cap de continguts d'El Cinèfil

Biòloga genetista de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària al Festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l’oportunitat de col·laborar com a crítica en diversos mitjans de comunicació. També és fundadora i redactora cap de la revista online El Almanaque de McFly, on ha realitzat la cobertura de diversos festivals de cinema a nivell nacional i esdeveniments de caire cultural. Ha exercit com a Jurat Jove al Festival de Sitges i Jurat de la Crítica a TerrorMolins. De tant en tant col·labora fent ressenyes de locals per a Google. Entre les seves aficions destaquen les muntanyes russes, la fotografia, les manualitats i, per suposat, el cinema, especialment els gèneres de terror i animació.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*