‘Castidermia’, de Marc Carreté ‘Castidermia’, de Marc Carreté
El director del film 'Asmodexia' treballa en nous projectes ‘Castidermia’, de Marc Carreté

Marc Carreté és el director d’aquest curtmetratge realitzat l’any 2012 que va competir al Festival de Sitges a la secció oficial de curtmetratges, però l’any anterior va debutar amb el curt Mal Cuerpo, deixant clar que el terror i el gore són les seves predileccions a l’hora de dirigir.  A més, l’any 2014, va dirigir la seva opera prima Asmodexia  la qual va tenir força repercussió al circuit de festivals de cinema de gènere. Actualment està treballant en la producció del film Framed (Marc Martínez Jordan), la qual s’estrenarà aquest any i es troba en fase de rodatge del seu segon llargmetratge After the Lethargy, una monster movie rodada íntegrament en anglès i amb pressupost privat.

El curt se centra en el fill d’un taxidermista, Casto, un home sinistre que viu aïllat del món a la consergeria d’una vella fàbrica abandonada. És estiu i un grup d’adolescents del poble s’avorreix i s’instal·la davant la seva guarida per a burlar-se’n. Però, uns fets desafortunats s’esdevindran.

El director explica com va néixer la idea del curt, quan“tenia ganes de fer un slasher. Sóc molt aficionat al subgènere i a la psicologia, forense. Podríem dir que em fascina el que es cou dins la part més fosca de la psique humana. No deixa de sorprendre el grau de maldat i canibalisme que pot desenvolupar una persona, i sempre he sentit curiositat per entendre què l’empeny a creuar determinades línies. Malauradament no hi ha límits ni fronteres en aquesta qüestió.”

Desenvolupar un curtmetratge té els seus reptes i Marc Carreté afirma que en va tenir molts, sobretot a “l’habitual falta de recursos i temps. Ja som uns experts en això.” Castidermia està dirigida a dues mans, juntament amb Xavi Garriga, “i és imprescindible per entendre que fóssim capaços, per exemple, de rodar 150 plans en 3 dies, amb un resultat, per nosaltres, molt satisfactori.” Gràcies a la professionalitat, esforç i entrega de tot l’equip, van treballar junts després a Asmodexia i ara ho tornaran a fer a After the Lethargy, el seu retorn a la direcció.

La subvenció és una part important del treball i en Marc ho va aconseguir gràcies a la confiança, generositat i ajut de bons amics que creien en el projecte i en tots els que en formàvem part.

A més, cal destacar la feina de treballar amb adolescents i ens diu que  “va ser un plaer treballar amb la Clàudia, l’Andrea, l’Albert i el Pol. Van tenir una actitud impecable i van aguantar estoicament les exigències del guió i del rodatge, que no van ser precisament edulcorades Un 10 per tots 4.  I una menció especial per la Clàudia, que va aguantar estoicament moltes hores de rodatge, amb un paper i unes condicions emocionalment molt intenses i hostils per una adolescent, d’aleshores 14 anys.”

Per ara el cineasta no descarta canviar de registre i explicar altres coses més enllà del costat fosc, però gaudeix molt fent terror.

Aquest any s’estrenarà un film de terror on la informàtica i internet hi estan molt implicats i respecte a l’experiència de produir Framed ens diu el productor que “va ser molt bèstia i molt intensa en tots els sentits. Des d’el principi, amb Marc Martínez, teníem clar que era una bogeria, però això no va evitar que decidíssim tirar-nos a la piscina. No ha estat gens fàcil, però hem sobreviscut i estem molt contents amb el resultat. Veurem què n’opina l’audiència. Vull aprofitar, com faig sempre que puc, per donar les gràcies a tothom que n’ha format part i ens ha ajudat a fer-ho possible.”

Ylenia Cañadas

Ylenia Cañadas Cap de continguts d'El Cinèfil

Biòloga genetista de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària al Festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l’oportunitat de col·laborar com a crítica en diversos mitjans de comunicació. També és fundadora i redactora cap de la revista online El Almanaque de McFly, on ha realitzat la cobertura de diversos festivals de cinema a nivell nacional i esdeveniments de caire cultural. Ha exercit com a Jurat Jove al Festival de Sitges i Jurat de la Crítica a TerrorMolins. De tant en tant col·labora fent ressenyes de locals per a Google. Entre les seves aficions destaquen les muntanyes russes, la fotografia, les manualitats i, per suposat, el cinema, especialment els gèneres de terror i animació.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*