today-is-a-good-day

Una màquina amb ànima

- Advertisement -

L’evolució tecnològica i científica és un tema molt recurrent en el cinema. La intel·ligència artificial, la immortalitat de l’ànima, la invulnerabilitat del cos són elements amb els quals molts directors han fantasiejat. Segurament quan pensem en aquest tipus de pel·lícules ens ve a la ment Blade Runner, el film de Ridley Scott que plantejava un món compartit entre ésser humans i replicants.

L’any 1898 el dibuixant japonès Masamume Shirow va crear un manga de ciència-ficció, protagonitzat per un híbrid cyborg-humà femení únic en la seva espècie, que treballa en operacions especials i que dirigeix un grup operatiu d’elit anomenat Secció 9. Aquest mes d’abril Scarlett Johansson es posa a la pell d’aquest inquietant personatge que s’alça per desafiar els límits de la mortalitat a Ghost in the Shell.

- Advertisement -

ghost-in-the-shell

- Advertisement -

Més enllà del pur espectacle visual el film aporta una reflexió sobre els límits ètics a l’hora d’experimentar amb la intel·ligència artificial. Tot és vàlid a l’hora d’intentar millorar la qualitat de la vida humana? La protagonista del film és arrancada de la seva vida per poder convertir-se en aquesta versió millorada. En aquest cas, el que fan és crear aquests híbrids que tenen un cos sintètic, artificial però que mantenen la consciència humana en portar un cervell humà. Els soldats perfectes per una companyia que només els veu com actius que vetllen pels seus interessos econòmics i personals.

Habituada últimament a participar en aquest tipus de films d’acció i fantasia, Scarlett Johansson està correcte en el paper de Major però lamentablement la seva interpretació no dista gaire d’altres personatges com el cas de Lucy o la Viuda Negre, que tot i tenir més sang a les venes, no deixa de ser una super woman repartint llenya a tort i a dret. Fins i tot, fa pensar en el seu personatge a Under the Skin, que tot i no tenir res a veure amb intel·ligència artificial, sí que presentava una Johansson apàtica. D’un robot que manté la consciència i l’ànima es podria esperar més humanitat però també cal dir en la seva defensa que possiblement sigui una exigència del guió.

ghost in the shell

Com comentava, l’estètica del film és espectacular i realment es nota un gran treball pel que fa a efectes visuals. En aquest sentit, aquesta estètica futurista no deixa de recordar-me a la ja mencionada Blade Runner, amb una ciutat de grans gratacels i pantalles hologràfiques que prometen un futur millor.

Però per arribar a aquest ideal, són necessaris alguns sacrificis i un seguit d’errors. En aquest cas, el dolent de la pel·lícula està protagonitzat per Michael Pitt, un altre híbrid anterior a la Major que no va donar els resultats esperats. Un personatge que a parer meu està poc explotat i que podria donar més de si.

VEREDICTE

El millor: Una estètica cuidada al detall amb uns efectes visuals de primera

El pitjor: Tornar a veure a Scarlett Johansson en el rol de super woman que no aporta res de nou

Nota: 6

- Advertisement -

- Advertisement -
Luana Valls
Nascuda al Brasil la Luana Valls és graduada en Periodisme, Cinema i Televisió per la Facultat de Comunicació Blanquerna. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació escrits com el 'Diari Ara' i 'El Periódico' i també té experiència en el camp del cinema de la mà de la productora catalana Batabat i realitzant la cobertura informativa de festivals de cinema arreu de Catalunya. Des del principi, unida a aquesta aventura cinèfila amb ganes i il·lusió

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents