today-is-a-good-day

El fundador de Netflix pronostica un cine més globalitzat i en pantalles més petites

- Advertisement -

Una de les atraccions principals de l’edició 2017 del Mobile World Congress té molt a veure amb el cinema. I potser més concretament amb les sèries. El fundador de la plataforma de vídeo a la carta Netflix, Reed Hastings, ha visitat Barcelona per oferir una conferència a l’auditori de la Fira de Barcelona en la que ha avançat algunes de les tendències de la televisió i el visionat de continguts cinematogràfics del futur. Hastings ha començat, a instàncies de la periodista que l’entrevistava, felicitant-se per tenir una eina present a més de  130 països que s’ha colat a la meitat de les llars dels Estats Units. “És espectacular està disponible a tot arreu tenint en compte la competència ferotge que hi ha i el feedback que rebem cada dia de les xarxes socials”.

El fundador de Netflix, però, ha confessat que vol anar més enllà. Més enllà en continguts i tecnologia. “Hem de poder acabar amb el buffering i això vol dir millors connexions a Internet per veure el que sigui on sigui”. Hastings també ha dit que una de les tendències del futur serà deixar de dependre justament d’Internet per poder accedir als continguts de vídeo a la carta per exemple al metro o a l’avió.

- Advertisement -

La fi de la gran pantalla?

- Advertisement -

Potser us estareu posant les mans al cap imaginant-vos un futur on veiem cinema al mòbil… Bé, no sou els únics. Quan Hastings va explicar al director de The Crown, Stephen Daldry, que havia vist la sèrie al seu smartphone a aquest no li va fer gaire gràcia. Normal, els cineastes no pensen el cine imaginant-se que el veurem en una pantalla de 5 polsades… Però els agradi o no passa (i segons Hastings) passarà cada cop més. Segons ells “sempre hi haurà nostàlgics però avui en dia les pantalles (d’ús domèstic) són impressionants i l’experiència de visionat és molt satisfactòria”.

Netflix

De fet, en ser preguntat sobre si adaptarien continguts a telèfons mòbils o tauletes, l’empresari ha explicat una de els claus del seu negoci que segurament és la més important. “Ens enfoquem més en les històries que no pas en les pantalles on les mirarà la gent. Volem fer històries que enganxin en qualsevol pantalla”.

De continguts i pirateria

“Tenim molta varietat de continguts i volem tenir els millors tant en sèries, documentals, pel·lícules i fins i tot talk shows”. Aquest és l’objectiu: créixer i no només en la direcció nord-americana sinó també coproduint arreu del món. “Volem fer i compartir històries a tot el món i ja tenim la primera sèrie que farem a Espanya, Cable Girls, en producció. Però no només això, estem fent una història de ciència ficció a Alemanya i hem fet The Crown al Regne Unit amb un enorme èxit. Ens mourem en diferents mercats per tenir productors locals i audiències globals”. Respecte la pirateria ha pronosticat que disminuirà gràcies a la diversitat, facilitat i bon preu de les alternatives legals. “El repte és desincentivar-la i fer que no sigui una temptació”.

Reed Hastings s’anava acomiadat d’una conferència de tan sols 30 minuts posant Narcos com a exemple de producte global total. “És una producció francesa filmada en anglès i espanyol i amb un actor brasiler com a protagonista” Per ell això és la globalització cinèfila en la que vivim. “Internet és global. Ja som així”.

L’última pregunta ha estat per com veu el futur i la seva resposta ha estat una sèrie anglesa de les que té a Netflix. “El creador de Black MirrorCharlie Brooker, és la meva resposta. Allà es veu perfectament on podem ser en vint anys. Però a la vegada, el més excitant, és que no podem preveure què passarà en 10 anys. El que hem de fer és adaptar-nos al que vingui. Siguin ulleres, noves pantalles o el que sigui.

- Advertisement -
JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents