Una guia per conèixer el millor cinema asiàtic de l’any Una guia per conèixer el millor cinema asiàtic de l’any
L''Anuari CineAsia Vol. 2' recopila informació i reflexió sobre les millors produccions orientals de l'any Una guia per conèixer el millor cinema asiàtic de l’any

Dos anys després de la publicació del primer anuari torna la guia per conèixer, entendre i gaudir del millor cinema asiàtic de l’any. L’Anuari CineAsia Vol. 2 ja està a la venda al seu web. Entre els anys 2004 i 2008 aquesta empresa dedicada a la difusió, programació i divulgació del cinema asiàtic va editar uns 26 números de la revista CineAsia. Ara tenen la intenció que aquest nou anuari es converteixi en una peça de col·leccionista ja que només se’n imprimiran 1.000 exemplars. Segons un dels responsables de CineAsia, Enrique Garcelán el que trobarem a l’anuari és “un resum del més important que li ha passat a la producció cinematogràfica asiàtica de l’any”.

L’anuari, editat en llengua castellana, està dividit en diferents països, recollint en cada un d’ells els aspectes cinematogràfics de més transcendència de l’any. “Hi trobarem des dels balanços anuals de cadascuna de les cinematografies asiàtiques (Japó, Corea del Sud, Xina, Hong Kong, Taiwan, Índia, Sud-est Asiàtic), més de 125 crítiques de films asiàtics, entrevistes a directors, reportatges sobre gèneres, dades sobre la indústria, valoració de la distribució a Espanya, agenda de festivals”, explica Garcelán. També hi haurà la secció Nosolocine dedicada a la literatura cinematogràfica asiàtica i un resum dels Premis CineAsia.

cny-movie-2016

Entre els articulistes de l’anuari destaca Darcy Paquet, especialista en cinema coreà que col·labora en la programació del Festival de cinema de Sant Sebastià, el col·laborador d’El cinèfil i director del Festival Nits de Cinema Oriental de VicQuim Crusellas i Eduard Terrades Vicens autor del llibre Kaiju: Quadern de Camp entre d’altres. També hi haurà entrevistes amb el director japonès Makoto Shinkai (Your Name), l’actriu xinesa Fan Bingbing (I am Not Madame Bovary) i l’actriu coreana Doona Bae (Tunnel, Sense8) i altres sorpreses que prefereixen no revelar encara.

img_2582

Seong-hun Kim i Doona Bae, director i actriu del film coreà ‘Tunnel’

Qui porta la veu cantant a l’Àsia?

Cinema asiàtic se’n fa molt però n’arriba poc… Per saber-ne més hem demanat a Enrique Garcelán quin país és el que actualment destaca més en afers cinematogràfics. “És complicat pronunciar-se en aquest sentit perquè cadascuna de les cinematografies ha tingut el seu pes per un o altre aspecte. Jo, personalment em quedaria amb Corea del Sud que ha estat capaç de produir en un mateix any pel·lícules com The Handmaiden, The Wailling, Train to Busan, amb el Japó, pel poder de l’animació: Your Name o la tornada de Godzilla. D’altra banda, cal tenir present la Xina ja que s’està convertint en l’eix de la indústria cinematogràfica mundial”.

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit dos curtmetratges, és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic i ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*