Continuem amb les pel·lícules més recents del director, on es va enfocar més amb el cinema d’animació.
Contact (1997)
Retorn a la ciència ficció però aquesta vegada d’una manera molt més dramàtica en aquesta adaptació d’una novel·la de Carl Sagan, que tracta sobre la primera presa de contacte d’una civilització extraterrestre plantejada d’una manera realista i en constant conflicte amb moviments religiosos. Una pel·lícula menor en la filmografia del director i una mica infravalorada pel seu estrany desenllaç però encara avui molt recomanable. I a la taquilla no li va anar gens malament, va recaptar 171 milions de dòlars amb un pressupost de 90.
What Lies Beneath (2000)
Única incursió de Robert Zemeckis al cinema de terror, encara que més aviat seria de “esglais” perquè l’atmosfera que es crea mai arriba a atrapar l’espectador. Va sobre una mestressa de casa que comença a sentir presències estranyes , la sinopsi sembla bastant tòpica però la història es va complicant. Si no heu vist la pel·lícula recomano no veure el tràiler perquè és totalment revelador. Gràcies al seu potent repartiment va aconseguir ser un èxit de taquilla, recaptant 291 milions de dòlars amb un pressupost de 100.
https://www.youtube.com/watch?v=QuYlo-EXrw4
Cast Away (2000)
Gran pel·lícula amb un entregadíssim Tom Hanks, que va ser qui va escriure el primer esbós del guió. La llista de contratemps i curiositats d’aquesta pel·lícula és inacabable: el guionista principal es va recloure en una illa deserta per poder capturar les seves sensacions en el guió, Hanks gairebé perd una cama a l’altura del genoll per una infecció, en un altre ocasió va quedar perdut i a la deriva en una barca durant gairebé una hora, perquè les autoritats els permetessin rodar a la illa van haver de fer un ritual ancestral, l’aturada de vuit mesos en la producció perquè l’actor agafés l’aspecte físic necessari per a la segona meitat de la pel·lícula, i que el director va aprofitar per rodar What Lies Beneath… En fi, una pel·lícula tan entretinguda com el seu making of. I per descomptat va ser un èxit de taquilla, recaptant 429 milions de dòlars amb un pressupost de 90 per a una pel·lícula que aconseguirà que li agafis estima a una pilota de voleibol.
The Polar Express (2004)
Primera pel·lícula d’animació amb captura de moviment en la seva carrera i bastant irregular però curiosa, és una adaptació del conte curt de Chris Van Allsburg que explica el viatge d’un nen en un curiós tren durant la vigília de Nadal per conèixer al Pare Noel. Amb un disseny molt realista comptava amb la interpretació de Tom Hanks fins a sis personatges diferents. No es pot negar que estem davant una pel·lícula molt peculiar que no ha envellit gaire bé. Va tenir una recaptació de 307 milions de dòlars amb un pressupost de 165.
https://www.youtube.com/watch?v=ex_S7iOdTGg
Beowulf (2007)
Adaptació del conte clàssic (un dels més antics que es coneixen) i impossible de portar-ho al cinema, per a això res millor que Neil Gaiman i Roger Avary per adaptar el poema a un guió cinematogràfic. Pel·lícula, com l’anterior, realitzada en animació amb captura de moviment i d’una qualitat increïble sobretot en el disseny del personatge d’Angelina Jolie però no tan encertat en el de Robin Wright. A la taquilla no li va anar tan bé amb una recaptació de 190 milions de dòlars amb un pressupost de 150.
Disney’s A Christmas Carol (2009)
Tercera i última part de la peculiar trilogia de pel·lícules d’animació de Robert Zemeckis, i aquesta vegada és l’adaptació del clàssic conte del nadal. Amb Jim Carrey, com va ser el cas de Tom Hanks en The Polar Express, interpretant diversos personatges. Pel què fa a la qualitat d’animació és de llarg la millor de totes tres, amb un millor aspecte i afegint un toc “cartoon” que li va quedar de meravella. Va tenir una recaptació de 325 milions de dòlars amb un pressupost de 200.
Flight (2012)
Tornada al cinema més convencional de la mà de Denzel Washington que va ser nominat a millor actor per aquesta pel·lícula, on interpreta un pilot que aconsegueix un aterratge d’emergència salvant la vida de tot el món, abans que es descobreixi que va estar pilotant begut. Bona pel·lícula, amb un ritme narratiu alt i una descripció de personatges d’alta qualitat, i deixant en mans de l’espectador com s’haurien de repartir les culpes. Bona taquilla per a aquest drama amb 161 milions de dòlars recaptats amb un pressupost de 31.
The Walk (2015)
Adaptació de les memòries de Philippe Petit, un equilibrista que l’any 1974 es va disposar a creuar d’un edifici a un altre de les torres bessones damunt d’un cable i sense cap sistema de seguretat. Pel·lícula feta expressament per veure-la en 3D i en cinemes IMAX i que perd força si es veu en format domèstic. Una mica sensiblera i poc subtil però amb un potent missatge motivacional i unes imatges al·lucinants. Va recaptar 61 milions de dòlars amb un pressupost de 35.
I fins aquí la dilatada carrera del director de Chicago, fins al 25 de novembre que estrenarà Allied, on treballarà per primera vegada amb Brad Pitt i Marion Cotillard, una història d’espies i agents dobles en plena Segona Guerra Mundial a la qual no se li poden negar certes similituds amb Mr. & Mrs. Smith més enllà de la presència ambdues del mateix protagonista. També està preparant per a algun moment del 2018 el thriller de ciència ficció Major Matt Mason i que comptarà amb l’infal·lible Tom Hanks de nou. Incansable productor que ha finançat i/o impulsat prop de mig centenar de pel·lícules i sèries de televisió, com a prolífic guionista, cada nova pel·lícula seva l’espera un gran nombre de seguidors que veuen al seu cinema un valor segur per, almenys, passar un parell d’hores molt entretingudes entre tanta producció mediocre.