De la tinta a la pantalla: Dan Brown i Tom Hanks contraataquen De la tinta a la pantalla: Dan Brown i Tom Hanks contraataquen
L'autor de 'El codi Da Vinci' torna al cine amb 'Inferno' De la tinta a la pantalla: Dan Brown i Tom Hanks contraataquen

Ja tenim data per la nova adaptació de la novel·la de Dan Brown. El 14 d’octubre podrem tornar a gaudir de les peripècies del professor de simbologia Robert Langdon a Inferno, inspirat en la Divina Comèdia de DanteTom Hanks tornarà a donar vida al mític professor que atreu catàstrofes universals, aquesta vegada acompanyat de Felicity Jones en el paper de Dr. Sienna Brooks. Robert Langdon es desperta amnèsic a Itàlia on, aquesta vegada, haurà d’enfrontar-se a una amenaça per acabar amb el món i la vida. El professor comptarà amb l’ajuda de la doctora Brooks per lidiar amb els enigmes emergits de l’Infern per poder parar la conspiració que amenaça la vida. Una aventura a contrarellotge com les que ja ens té acostumats Dan Brown.

tom-hanks-robert-langdon-inferno

Les aventures del professor de simbologia agraden tant que Inferno ja serà la tercera adaptació a la gran pantalla de novel·les nascudes a la ment de Brown. Tot va començar l’any 2005 quan Ron Howard (director de A beautiful mind, 2002) va decidir donar vida a la pantalla a les aventures de Brown amb el més que famós The Da Vinci’s Code. Tom Hanks va ser l’encarregat de posar el magnífic cervell d’investigador a la trama que ens van oferir. Tot i que la pel·lícula va ser un pèl massa complicada pels que no havien llegit prèviament el llibre, les aventures d’en Langdon van anar creixent. L’any 2009 el mateix director va decidir adaptar aquesta vegada Angels & Demons però amb una mica més de llibertat. No tant fidel al llibre (sobretot pel final) però molt més convincent pel públic no lector però sí espectador.

Ara, Howard decideix provar-ho amb Inferno i llançar-se a conèixer Dante a través d’una rocambolesca persecució per Europa. És ben sabut que les adaptacions literàries no solen agradar als lectors i amants de les obres originals (pot semblar un tòpic, fins i tot), però deixant a banda si agraden o no les adaptacions o les històries, els números sempre han donat grans satisfaccions als creadors.

L’any 2006 es va gravar la pel·lícula The Da Vinci’s Code amb un pressupost de 125 milions de dòlars. Els beneficis a nivell mundial van ser de 760 milions de dòlars. Xifres que ni tant sols la caben a la pantalla de la calculadora. Tot i que amb Angels & Demons el pressupost es va veure lleugerament incrementat a 150 milions de dòlars, no va aconseguir recaptant tant com amb The Da Vinci’s Code ja que la recaptació a nivell mundial es va quedar als 485 milions de dòlars. Benefici, sí, però potser no tant com s’esperava. Ara queda esperar les xifres de la nova entrega del professor de simbologia.

Irene Solanich

Irene Solanich L'escena del crim

Traductora, correctora i docent d’idiomes durant el dia i enamorada del gènere negre i del terror durant les hores lliures. Actualment compagina la feina i col·laboracions en diferents mitjans amb un programa de doctorat (en literatura negra) a la Universitat de Vic. Les seves hores lliures se sortegen entre a lectura, el cinema i l’escriptura.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*