Arlo, el dinosaure que va fer perdre diners a Disney Arlo, el dinosaure que va fer perdre diners a Disney
Pixar ens té massa ben acostumats i no tot el que fa són obres mestres Arlo, el dinosaure que va fer perdre diners a Disney

Estem massa ben acostumats a que les pel·lícules de Disney-Pixar agradin gairebé més als adults que als menuts de la casa. Segurament els exemples més clars d’aquest cinema d’animació que entusiasmava els pares van ser Wall-e, Up i més recentment Inside out que, a banda de deixar bocabadats els ganàpies de la família van endur-se crítiques brillant i fins i tot nominacions a l’Oscar en la categoria de Millor Pel·lícula. The good dinosaur no és una d’aquestes pel·lícules. Amb això no vull dir que una persona de 35 anys no la pugui gaudir però és un producte pensat clarament per la canalla.

L’argument, els personatges i l’acció són d’allò més senzills (que no vol dir dolents). És per això que l’entranyable relació entre el dinosaure protagonista i el nen-mascota va directament a buscar la complicitat i la rialla del públic infantil. La pel·lícula té un disseny de producció impecable, en això Pixar no falla, però es troba a faltar la profunditat i la voluntat d’anar més enllà a la que ens va malacostumar aquest estudi. Amb tot, The good dinosaur és una pel·lícula correcte, entretinguda i visualment molt atractiva però té l’enemic a casa. És la comparació amb altres productes Pixar la que la relega a una segona divisió en la qual hi trobem Cars i en menor mesura Brave.

The_Good_Dinosaur_Pixar_3.0.0

 

Per aquestes raons el film va ser el primer dels setze que ha creat Pixar que ha perdut diners. Amb un pressupost que rondava els 300 milions de dòlars (comptant promoció i màrqueting) no va ser capaç de recuperar la inversió quedant-se en 330 milions. El fracàs és encara més dolorós quan un 60% d’aquests diners provenen de l’estranger fet que denota una manca d’interès més que notable als Estats Units. És el film de Pixar que ha fet menys diners i ni tan sols el merchandising funciona. A la Disney Store del Portal de l’Àngel tenen les tasses en forma de peu de dinosaure rebaixades al 50% (de 15 euros a 7) fet que demostra el poc interès del nens en aquest personatge-producte. Fins i tot Cars 2 (560 milions), Brave (554) i Monsters University ( 743) van superar aquest projecte dirigit per Peter Sohn.

Veredicte

El millor: La química i l’amistat entre la “mascota” i el dinosaure. Conmou.

El pitjor: Sent Pixar un sempre espera una obra mestra i aquesta pel·lícula no ho és.

Nota: 6

JR Armadàs

JR Armadàs Director d'El cinèfil

Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat quatre novel·les i és un dels editors d'Edicions Xandri. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit dos curtmetratges, és el co-director del Festival Sant Cugat Fantàstic i ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des d'abril del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El cinèfil'.

Tu que n'opines?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*